محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین 5 سال گذشته

محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین 5 سال گذشته

قاسم احمدی لشکی درباره برخی از مواد قانون برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در خصوص حداقل سن بازنشستگی، مدت خدمت مورد نیاز برای بازنشستگی و میانگین محاسبه مستمری کارکنان دولت اظهار داشت: محاسبه حقوق بازنشستگان بر اساس میانگین 5 سال گذشته امنیت وجود ندارد و در حال حاضر برنامه هفتم توسعه به شورای اسلامی ارائه نشده است. این طرح توسط رئیس شورای اسلامی ارائه می شود و مجلس برای بررسی این طرح، کمیته تلفیق برنامه هفتم توسعه را تشکیل می دهد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با حضور 9 نفر از اعضای کمیسیون تراکم مجلس شورای ملی و هر کدام 3 نفر از کمیسیون های 12 گانه مجلس شورای ملی و در مجموع 45 نفر تشکیل شد. این کمیته بررسی های کارشناسی خود را از کلیات و جزئیات این برنامه که شامل نظرات کمیسیون های مجلس از جمله کمیسیون آموزش خواهد بود انجام خواهد داد و در مرحله بعد این برنامه به صحن مجلس ارائه می شود. که در حال حاضر هیچ یک از فرآیندهای فوق را طی نکرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، لشکی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه کشور آنچه از سوی دولت ارائه شد در مجلس دستخوش تغییراتی شد، بنابراین معتقدم برنامه هفتم توسعه نیز همراه خواهد بود. با تغییرات مجلس همچنین نمایندگان مجلس می توانند استثناء قائل شوند، مثلاً طبق ماده 28 برنامه ششم توسعه باید تا پایان برنامه ششم 15 درصد از حجم دولت کاسته شود، اما در همان قانون، عبارت «به استثنای مدارس دولتی» را اضافه کردند. وی گفت: در برنامه هفتم نیز می‌توان استثنا قائل شد.

دیدگاهتان را بنویسید