مبالغ بورسیه بر اساس دلار 4000 تومانی محاسبه نمی شود/ برای جذب مربی خارجی همه جوانب در نظر گرفته شده است.


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905361

ورزشکار دریافت کننده بورسیه باید توانایی بهبود شرایط را داشته باشد

نایب رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مبلغ بورسیه ورزشکاران بر اساس 4 هزار تومان محاسبه نمی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک با تبریک کسب سهمیه المپیک به هانیه رستمیان گفت: برنامه ما برای ورزشکارانی که سهمیه می گیرند باید یک برنامه منسجم باشد. در طول المپیک توکیو و قبل از آن تیمی از متخصصان تشکیل دادیم تا امکانات و هماهنگی مناسبی برای ورزشکاران و فدراسیون های ورزشی ایجاد کنیم. این ستاد در واقع برنامه های فدراسیون ها را رصد، کمک و پشتیبانی می کند. این کمک هم مالی است و هم مربوط به ارتباط با مربیان و جلسات تخصصی. از آنجایی که وظایف کمیته ملی المپیک مشخص است، این مسائل در ستاد بازی ها شکل می گیرد.

وی در خصوص تخصیص سهمیه به فدراسیون ها افزود: علاوه بر فدراسیون و وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک در این راستا تلاش زیادی کرده و به همین دلیل ستاد برگزاری بازی ها را تشکیل داد تا به این موضوع نگاه کند. مشکلات از زوایای مختلف وضعیت ورزشکاران را بررسی کنید. پول خیلی مهمه ما باید شرایط کشور را درک کنیم و از طرفی مسئولان ورزش هم شرایط ورزشکاران و جوانان را درک کنند. خوشبختانه رئیس کمیته ملی المپیک، دبیر و اعضای هیات اجرایی توجه ویژه ای به اختصاص اعتبارات موثر به بخش هایی دارند که تاثیرگذار بوده است تا بتوانیم اعتبارات لازم را برای استقرار و حمایت از ورزشکاران داشته باشیم.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال که آیا کمیته ملی المپیک بودجه خاصی برای هانگجو و بازی های المپیک دریافت می کند، گفت: این کمیته برای فعالیت های منظم خود از جمله حمایت از فدراسیون ها در بخش قهرمانی بودجه دارد. بازی‌های آسیایی و المپیک براساس تبیین موضوع از سوی این کمیته برای سازمان‌ها و نهادهای مرتبط اعتباراتی دارند و با توجه به اهمیت موضوع اعتبار مصوب خود را دریافت می‌کنند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک درباره بدهی های گذشته این کمیته گفت: برای همه سازمان هایی که فعال بوده اند بدهی وجود دارد. ممکن است تا حدودی وام باشند و هزینه های دیگر را به زمان دیگری موکول کنند و کاملا طبیعی هستند.

وی درباره حضور مربیان خارجی و پرداخت حق الزحمه آنها توسط این کمیته خاطرنشان کرد: کمیته ملی المپیک به دلیل کسب سهمیه و بازی ها قطعا در کنار فدراسیون ها برای برنامه های المپیک و حضور پررنگ تر ورزشکاران خواهد بود. در Games HQ، این اسکورت ها بررسی می شوند و همه جوانب در رابطه با حضور مربی خارجی سنجیده می شوند. اگر به جایی برسد که نیاز به استفاده از امکانات یک قدرت خارجی داشته باشیم، قطعاً آن را در ستاد مطرح خواهیم کرد و از فدراسیون ها در این زمینه حمایت خواهیم کرد. در شرایطی غیر از برنامه مسابقات، کمیته ملی المپیک هر ساله اعتبارات ویژه ای را به برنامه های فدراسیون ها در مکان های مختلف اختصاص می دهد.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال که طرح بورسیه المپیک و امکان واگذاری آن به برخی ورزشکاران وجود دارد، تاکید کرد: کمیته ملی المپیک در سال های اخیر در توسعه فضای مدیریتی حوزه بانوان بسیار خوب عمل کرده است. در فصول گذشته نجمه همتی، نازنین ملایی و دیگر ورزشکاران را داشتیم و این تعداد در حال افزایش است. همه این موارد مورد حمایت وزارت ورزش و خانم کاظمی پور است. این مزایا موقتی است اما ما خودمان این شرایط را فراهم می کنیم. ورزشکاری مثل نازنین ملایی بورسیه المپیک می گیرد و در المپیک توکیو عملکرد درخشانی از خود نشان می دهد. شاید ما فقط درخشش را روی سکو ببینیم اما فراموش نکنیم ملایی در المپیک توکیو به عنوان قایقران کار بزرگی انجام داد که مورد تمجید رئیس کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت. چون از دوران بورسیه خود به خوبی استفاده کرد و سهمیه خود را ارتقا داد.

وی افزود: ورزشکاری که بورسیه می شود باید بتواند شرایط خود را بهبود بخشد تا توجه مسئولان ارشد ورزش را به خود جلب کند. مردم با همکاری وزارت ورزش و حمایت فدراسیون ها با مدیریت «همبستگی» آشنا می شوند. از آنجایی که تعداد بورسیه ها محدود است، باید بهترین ورزشکاران مرد و زن را معرفی کنیم. پس از بررسی های لازم از سوی ایشان، شرایط بورسیه فراهم می شود. البته در دوره های گذشته بورسیه دختران بسیار کم بود اما اخیراً باید سهمیه 50 درصدی برای بانوان ورزشکار داشته باشیم.

فرهادی زاد که با «کانال رادیو ورزش بانوان» گفتگو می کرد، در خصوص انتخابات اخیر مجمع عمومی و سالانه فدراسیون کوهنوردی در خصوص شکایت بسیاری از ورزشکاران این رشته که بورسیه دریافت کرده اند و مبالغ دلاری آنها بر اساس محاسبه می شود، گفت: 4000 تومان این سوال توسط یکی از مربیان بورسیه مطرح شده است. من در محل پیگیری کردم. به هیچ عنوان به مبلغ 4 هزار تومان نیست. این مبلغ بر اساس نظر بانک مرکزی محاسبه شده و همان 500 دلار برای ورزشکاران در آن روز به ریال محاسبه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید