موضوع آموزش چتربازی مد نظر است; ورزشکاران مربی انتخاب نمی کنند/ وضعیت رستمی باید از همه جهات بررسی شود


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837790

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک گفت: بحث آموزش چتربازی در حال بررسی است و ورزشکاران مربی انتخاب نمی کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ محمد تابع، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری گفت: هنوز تصمیمی برای تعویق بازی های پاراآسیایی اعلام نشده و نامه ای نیز ارسال نشده است. قاعدتا بازی های پاراآسیایی بعد از بازی های آسیایی دنبال می شود. البته آخرین نامه کمیته بین المللی پارالمپیک این بود که برنامه مسابقات داخلی را خواستند و یکی دو روز دیگر این کار را انجام می دهیم. بر اساس این تعویق باید برنامه ریزی خود را تغییر دهیم و این برنامه در دل بازی های پاراآسیایی مورد بازنگری قرار می گیرد و سیاست های جدید بازنگری می شود. برای مسابقات مقدماتی پارالمپیک هم باید بررسی های لازم را داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از این تعویق خوشحالید یا ناراحت؟، گفت: به دلیل اینکه به نظر می رسد آمادگی لازم برای حضور در این رویداد وجود نداشته و البته تغییراتی در برخی فدراسیون ها رخ داده است. تغییر در فدراسیون ها دست ما نیست. البته این تغییرات نباید روی آمادگی و اردو تاثیر بگذارد. در مورد تکواندو هم باید بگویم که این تغییرات تنها روی یکی از ورزشکاران این رشته که در کلاس خود تغییراتی ایجاد کرد، نگذاشت. برای کادر فنی مصوبه ای داریم که افراد معیارهای مورد نظر را داشته باشند. اما تعویق بازی های پاراآسیایی ناخواسته و به تعویق افتاد، مهم این است که برنامه ریزی درستی داشته باشیم و از فرم ایده آل خارج نشویم. اگر هدف ما بازی های پارالمپیک پاریس است فراتر از بازی های پاراآسیایی است و باید تمرکز داشته باشیم. خدای نکرده این زمان آماده سازی را از دست ندهیم. ما برنامه ها و چشم اندازهایی داریم که بهتر مورد حمایت قرار می گیرند. تیم ب باید در همه رشته ها تشکیل شود و از تعلل به عنوان فرصتی برای جوانان استفاده کنیم.

وی با اشاره به تعویق بازی های پاراآسیایی گفت: آنچه می دانیم دلیل بحث بر سر تاج و تصمیم شورای المپیک آسیایی برای تعویق بازی های آسیایی است. البته هنوز جزییات این تعویق به ما اعلام نشده است.علاوه بر این، مسابقات سهمیه پارالمپیک از سال گذشته آغاز شده و البته تداخلی با بازی های پاراآسیایی ندارد، اما منتظریم تاریخ دقیق برنامه ریزی اما آنها گفتند که در آستانه بازی های پارالمپیک عقبگردی وجود ندارد و گفتند تاریخ بعدی و جدید بازی های آسیایی ماه آینده اعلام می شود.

تابه در خصوص پیش بینی عملکرد کاروان در بازی های پاراآسیایی گفت: پیش بینی تعدادی از رشته ها مشمول سهمیه است. در پاراگلایدر، چتربازی و چتربازی هم همینطور بود، بنابراین باید منتظر بود تا این اتفاق بیفتد. پاراآسیایی ها و پاراآسیایی ها نیز واجد شرایط دریافت سهمیه پاراآسیایی هستند، زیرا علاوه بر سابقه سیاسی باید در مسابقات رسمی شرکت کنند. برآوردی هم از تعداد شرکت کنندگان و مدال ها داشتیم و بر این اساس لباس های رژه را در اختیار داشتیم اما تا نهایی نشدن نتوانستیم آن را به صورت عمومی اعلام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعزام بازی های پارالمپیک بر اساس رکورد است. تخمین های این دوره از بازی های پاراآسیایی نیز بر اساس شانس قابل توجه بودن تعداد ورزشکاران لیست در آسیا انجام شد. هنوز تصمیمی برای ارسال حمایت نداریم و اعزام ها فعلا بر اساس همین شانس برای مدال است.

وی در خصوص شرایط مهدی پور رهنما، عسگر عزیزی و روح اله رستمی گفت: هر سه نفر را زیر نظر داریم و برای هر کدام از آنها رصد می کنیم و آنچه مطابق قانون باشد پیگیری می شود. کمیته حسابرسی برای رستمی تشکیل می شود تا حقیقت را کشف کند و این اتفاق تا یک هفته آینده رخ می دهد. در یک بازه زمانی معین اتفاقاتی می افتد و تصمیماتی گرفته می شود که باید در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تغییرات در ترکیب فنی برخی تیم ها از جمله چتربازی مطابق با آیین نامه مصوب کمیته پارالمپیک است یا خیر؟ وی گفت: اساسنامه مصوبه داخلی ما نیست، اما نمایندگان فدراسیون ها در تایید آنها حضور داشتند. جلساتی داشتیم و مسائل مختلفی مطرح و ابلاغ شد. این یک حکم چند سال پیش است. قانون انتخاب مربی از همان مبدأ فدراسیون ها مربوط به آیین نامه بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک است. اگر عناصر منسجم باشد مشکلی نیست و در غیر این صورت بررسی و بحث می شود. موضوع تمرینات پاراتکواندو نیز در حال بررسی است تا در صورت عدم تطابق و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد شود.

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: زمانی که تغییر ریاست صورت می گیرد باید منتظر تغییرات در داخل باشیم. اینکه ورزشکاران این کار را می کنند در قوانینی است که ورزشکاران مربی انتخاب نمی کنند.

تابه در خصوص عدم برابری این ورزشکاران المپیکی و پارالمپیک در رشته های مختلف گفت: بر اساس مصوبات وزارت ورزش امتیاز المپیک و پارالمپیک برابر در نظر گرفته می شود. اما زیرساختی برای حوزه معلولان وجود ندارد و این اتفاق می افتد تا فدراسیون ها این زیرساخت ها را فراهم کنند و امتیاز لازم را بگیرند و شاهد پیشرفت این حوزه باشند. ضمن اینکه تفاوتی بین ورزشکاران وجود ندارد، حتی کمک هزینه ای که ما پرداخت می کنیم از ورزشکاران بخش المپیک بیشتر است.

وی در خصوص بودجه کمیته پارالمپیک گفت: بودجه ما شامل بازی های پاراآسیایی بود. اگر نه، بر اساس اردوها و مراحل آماده سازی خواهد بود. ما امیدواریم که بودجه پوشش اردوها و هر آنچه در توان داریم باشد. هزینه ها بالا رفته و امیدواریم بتوانیم اردوها را پوشش دهیم.

وی در خصوص معیشت و اشتغال ورزشکاران نیز گفت: همچنان نظارت بر اشتغال از طریق مقررات وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک انجام می شود. موضوع مدال آوران پارالمپیک بحث استخدام فرزندان قهرمانان بود و به دنبال تغییراتی در آنها هستیم. موضوع برابری حقوق آنها در جریان است.

وی با اشاره به سوال روح الله رستمی تصریح کرد: باید ببینیم آنچه او می گوید صحت دارد و اتفاق افتاده است یا خیر. ما در حوزه پزشکی اقدام کرده ایم. زمانی که یک ورزشکار می خواهد درمان شود باید مراقب باشیم و وضعیت او را از همه جهات بررسی کنیم. ما نگران بودیم که اگر او جراحی شود، ممکن است جام جهانی کره جنوبی را از دست بدهم. در واقع اگر یکی از 5 مرحله را از دست بدهد شانس پارالمپیک را از دست خواهد داد. حتی اگر رستمی وزنه نزند باید خودش با مدارک پزشکی برود. در نهایت نتیجه از طریق کمیسیون اعلام خواهد شد.

وی درباره مراسم اهدای مدال آوران ایرانی در فصل های پارالمپیک گفت: امیدواریم امسال این مراسم را برگزار کنیم. در واقع اگر خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید در هفته آخر تیر تا مهرماه اتفاق می افتد.

تابه گفت: مراسم عقد بتول مشرف جوادی نیز اول ژوئن برگزار می شود. وی بیش از سه دهه سابقه دارد و در رونق ورزش معلولان تاثیر بسزایی داشته است و امیدواریم با این مراسم قدردان خدمات وی باشیم.

وی در پایان گفت: تشکیل تیم های ب گامی برای همه رشته هاست و با نگاه جوان پسندانه پیگیر اتفاقات و تلاش برای اجرای آن هستیم. قوانین برای تیم های ب نوشته شده و به فدراسیون ها ابلاغ می شود و این نکته حمایت می شود. به هر حال، تا زمانی که یک ورزشکار خداحافظی کند، برای تحقق آن نیاز به حمایت داریم، امیدوارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید