لژیونر جذاب: پرسپولیس شانس اول قهرمانی در فصل جدید است

لژیونر جذاب: پرسپولیس شانس اول قهرمانی در فصل جدید است

محمدحسین کنعانی زادگان با گلی که در دقیقه 92 از روی نقطه پنالتی به الریان زد، تیمش را به مقام سوم لیگ ستارگان قطر رساند. مدافع ملی پوش و ایرانی الاهلی قطر در دقیقه 92 از روی نقطه پنالتی گل الاهلی را به ثمر رساند و 3 امتیاز شیرین خارج از خانه را به دست آورد.

کنعانی زادگان 90 دقیقه در این تیم به میدان رفت. این گل از دو جهت برای مدافع ملی پوش کشورمان حائز اهمیت بود. اول اینکه گل دوم این فصل محمدحسین کنعانی زادگان در دقیقه 92 بود! او پیش از این با گلزنی از روی نقطه پنالتی در دیدار هفته دوم بین الاهلی و الدحیل در وقت اضافه، تیمش را از شکست نجات داده بود و به شادی معروف خود نیز پرداخت.

او اکنون در لیگ ستارگان قطر متخصص گلزنی در وقت اضافه شده است. از سوی دیگر کنعانی زادگان موفق شد در ورزشگاهی که به عنوان محل بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022 قطر انتخاب شده، گلزنی کند. ورزشگاه احمد بن علی (ورزشگاه اختصاصی تیم الریان) میزبان دومین بازی ایران در این رقابت ها مقابل ولز خواهد بود. نوک این دیدار روز 13 آذر در ورزشگاه احمد بن علی الریان برگزار می شود. ورزشگاه احمد بن علی در محل ورزشگاهی قدیمی به همین نام در شهر الریان ساخته شده و 80 درصد مصالح آن از بازیافت ورزشگاه قبلی به دست آمده است. این ورزشگاه در الریان قطر واقع شده و فاصله آن تا مرکز شهر دوحه 22 کیلومتر است. این ورزشگاه گنجایش 40 هزار تماشاگر را دارد و با 20 هزار صندلی میزبان مسابقات باشگاهی الریان پس از جام جهانی خواهد بود. ورزشگاه الریان علاوه بر بازی ایران و ولز، میزبان چهار بازی از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر خواهد بود که علاوه بر این پنج دیدار، میزبان یکی از بازی های دور شانزدهم نیز خواهد بود.

با این دو عذرخواهی با محمدحسین کنعانی زادگان تماس گرفتیم که مثل همیشه با خوشرویی به سوالات ما پاسخ داد.

تبریک می گویم. آیا در گلزنی در دقیقه 92 متخصص شده اید؟

خدا را شکر می کنم و همه چیز از لطف اوست. من موفق شدم در دقیقه 92 مقابل الدیل گلزنی کنم و حالا دوباره مقابل الریان این اتفاق افتاد. من خیلی خوشحالم، چون گل زدن در دقیقه 92 لذت دیگری را به ارمغان می آورد و بیشتر به شما می چسبد!

با دقیقه 92 پیمان برادری بستید! آیا هم تیمی هایتان در این مورد با شما شوخی نمی کنند؟

چرا دوستان و هم تیمی های من می گویند از این به بعد باید دقیقه 90 را به وقت کنعان بزنید!

زمانی در رئال مادرید “راموس تایم” داشتیم و حالا…؟

عجب گفتی! من قبلا عاشق راموس تایم بودم. من خودم یک رئالیست هستم و نمی دانید با گل های راموس در وقت اضافه یا نتیجه چه می کردیم.

آیا می دانستید در ورزشگاهی که میزبان بازی ایران و ولز در جام جهانی 2022 قطر است گل زدید؟

دانستن. استادیوم احمد بن علی استادیوم بسیار مجهزی است که اتفاقا یکی از خوش شانس های من است. من قبلا در این ورزشگاه گل زده بودم.

خدا چه دید؟ شاید بتوانید در جام جهانی مقابل ولز این کار را انجام دهید؟

بله، من واقعا دوست دارم در دقیقه 92 اینجا در استادیوم احمد بن علی به ولز گل بزنم، اما این تیم واقعا تیم خوبی است. ما باید به ولز و همه حریفان ایران در جام جهانی احترام بگذاریم، اما مدافعی که در این رقابت ها گل می زند، رویایی است.

حتما می دانید که مدافعانی مثل یحیی گل محمدی و سهراب بختیاری زاده در جام جهانی برای ایران گل زدند. شاید شما نفر سوم هستید؟

موفقیت تیم ملی از همه چیز مهمتر است. مهم نیست چه کسی گل می زند، مهم نتایج شایسته ایران در این رقابت های بزرگ است. ابتدا سعی می کنم عنصر مفیدی برای تیم کشورم باشم و بعد مثل همه ملی پوشان می خواهم طعم گلزنی در جام جهانی را بچشم. می دانم که حضور در این مسابقات برای هر بازیکنی افتخار بزرگی است اما امیدوارم سرباز خوبی برای تیم کشورم باشم.

پشت پنالتی رفتن در دقیقه 92 کار سختی نیست؟ همه این ریسک را نمی‌پذیرند، زیرا اگر خراب شود،…

شاید اینطور به نظر برسد اما من نه در بازی با الدیل و نه در این دیدار با الریان اصلا استرس نداشتم. خیلی راحت پشت توپ قرار گرفتم و ضربه ام را زدم که خدا را شکر تبدیل به گل شد و من هم سفید شدم.

این گل در غیاب شجاع خلیل زاده، هم تیمی و دوست صمیمی شما به ثمر رسید. با او صحبت نکردی؟

شجاع پسر با دانش و فوتبالیست فوق العاده ای است که حضورش برای هر تیمی سرمایه و برای هم تیمی هایش انگیزه و انرژی است. جای او در آن بازی خالی بود اما خیلی خوشحال بود که بردیم و گل زدم.

در مصاحبه قبلی با ما درباره شجاع خلیل زاده صحبت کردید و گفتید که او از هری کین گناهکارتر است! این جمله سر و صدای زیادی به پا کرد و…

حرفم را زدم آنهایی که با شجاع خلیل زاده یا مقابل شجاع خلیل زاده بازی کرده اند، به خوبی می دانند که او می تواند از بالای سر هر بازیکنی عبور کند. او در جوانی والیبالیست بود و در پرش بسیار خوب است. من اغراق نکردم و امیدوارم خودتان ببینید که او در مسابقات جهانی به همه توپ ها ضربه می زند.

به عنوان آخرین سوال، در مورد پرسپولیس در این فصل چیزی بگویید؟ آیا نمی شود با محمدحسین کنعانی زادگان صحبت کرد و از پرسپولیس چیزی نپرسید؟

خیلی خوشحالم که دوباره هواداران پرسپولیس به ورزشگاه ها بازگشته اند و امیدوارم این عزیزان بار دیگر در ورزشگاه آزادی جشن قهرمانی بگیرند. پرسپولیس تیم بسیار خوبی است که بازیکنان خوبی جمع کرده است. این تیم کادر فنی شایسته ای دارد و امیدواریم در فصل جدید اولین شانس قهرمانی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید