لیست خروجی استقلال با حضور نکونام تمام شد

لیست خروجی استقلال با حضور نکونام تمام شد

تیم فوتبال استقلال بالاخره روز گذشته سرمربی جدید خود را معرفی کرد و همانطور که هواداران این تیم انتظار داشتند سرانجام جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان منصوب شد.

نکونام فصل گذشته هدایت تیم فولاد خوزستان را برعهده داشت و پیش از این سابقه مربیگری در تیم های نساجی مازندران و خونه بخونه بابل را در کارنامه خود داشت. کاپیتان سابق تیم ملی ایران که رکورددار بازی ملی در فوتبال ایران محسوب می شود، یک قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپرجام در فولد را نیز به دست آورد و نساجی را از لیگ دسته اول به … لیگ برتر لازم به ذکر است که هر دو عنوان با پیروزی برابر تیم های استقلال و پرسپولیس به دست آمد.

نکونام در دوران بازیگری مدتی برای استقلال بازی کرد و در فصل دوازدهم که استقلال قهرمان شد، نکونام از اوساسونا به ایران آمد و پیراهن استقلال را بر تن کرد. ناکونام در سال دوم پس از اختلاف نظر با امیر کلانوی از استقلال جدا شد و سپس برای تیم های الکویت، سایپا و العربی قطر بازی کرد.

در همین راستا در روزهای گذشته شنیده شده بود که همین اختلاف کلانویی و نیکونام باعث شده تا سرمربی تیم ملی اجازه ندهد نیکونام هدایت استقلال را بر عهده بگیرد. بازی و مشکلات دیگر باعث شد تا جواد دیرتر از همیشه به نیمکت آبی های پایتخت برسد.

اکنون و بر این اساس با انتخاب نکونام این فرصت برای رکورددار مسابقات ملی فوتبال ایران که سال ها در لالیگا حضور داشت با ساخت استقلالی جدید به وجود آمده است تا هواداران این تیم را از شر آن نجات دهد. وضعیت نگرانی و ناکامی از فصل گذشته و پس از آن فصل به جایگاه مطلوب هواداران استقلال بازگشت.

واضح است که با شرایطی که نکونام به استقلال پیوست و مدتی که می گذرد، انتظارات از او به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و آن هم در صورتی که او قوانین بازی را در همه ابعاد به درستی رعایت کند و تمام ذهن خود را وقف موفقیت استقلال کند. از نظر فنی، آبی پوشان نه تنها از مسابقات داخلی راضی هستند، بلکه امیدوارند با سرمربی محبوب خود قله های آسیا را فتح کنند.

برنامه های جواد برای استقلال

در صورت ماندن ساپینتو در استقلال طبق برنامه ریزی های قبلی این تیم باید در 4 پست تقویت می شد. اما این چهره پس از جدایی سرمربی پرتغالی و بازگشت نکونام به استقلال، برنامه های جدیدی برای تقویت استقلال در فصل جدید تدارک دیده است. در واقع نکونام برای بستن یک تیم قدرتمند از بالا به پایین حساب کرده است و در فصل بیست و دوم استقلال شاهد تغییرات در تمامی پست های مختلف خواهیم بود.

بر همین اساس همانطور که پیش از این خبر داده بودیم باید منتظر خروج سیدحسین حسینی از دروازه استقلال تا حدود یک دهه دیگر باشیم و از پورحمیدی و اخباری به عنوان دروازه بان های بعدی این تیم یاد می شود. با شنیده های «فرهیختگان» درون دروازه، برخی از گزینه های داخلی مد نظر نیکونام خبرساز است، اما شنیده ها حاکی از آن است که نیکونام به چند دروازه بان خارجی چشم دوخته است و اگر مذاکره با آن افراد به نتیجه نرسد، حتماً اتفاق خواهد افتاد. مذاکره با اکبری باشد که با جدیت پیگیری خواهد شد.

علاوه بر این، روبرتو تورس، عارف آغاسی، یاسین سلمانی، امیرحسین حسین زاده، رضا اسدی و مسعود ریگی نیز به عنوان لیست ورودی استقلال نام برده می شوند و سرمربی جدید آبی ها نیز یک مهاجم خارجی برای به خدمت گرفتن او در نظر گرفته است. فصل جدید

استقلال سال گذشته با وجود مهاجمان بی شمار در خط حمله مشکلات زیادی داشت تا جایی که بیشتر وزن گلزنی این تیم بر دوش جناح های بوچهری این تیم افتاد و خبری از برتری استقلال نبود. مهاجمانی که در فصل بیست و دوم گل های زیادی به ثمر رساندند.

برای این منظور، نکونام در گام اول قصد دارد یک مهاجم خارجی را به همراه یک وینگر خارجی دیگر که گفته می‌شود تورس به‌عنوان بازیکن خارجی دوم باشد، بیاورد. البته قبلا در مورد تورس نوشته بودیم که این بازیکن به دلیل مشکلات خانوادگی از فولاد جدا شده و بعید است که این تیم را به عنوان مقصد بعدی خود در فصل آینده انتخاب کند. اما با حضور نکونام در استقلال و پیشنهاد مجدد او، این احتمال وجود دارد که با جلب رضایت تورس، بازیکن سابق اوساسونا بار دیگر راهی ایران شود و این بار در تهران پیراهن آبی ها را به تن کند.

شیری در نکونام ذکر نشده است

در مورد سایر بازیکنانی که از استقلال جدا می شوند، طبق شنیده ها لیست خرید این تیم با جدیت پیگیری می شود و با تایید هر یک از خریدهای این تیم، بازیکنانی که مدنظر سرمربی جدید این تیم نیستند. آبی ها به تدریج از استقلال جدا می شوند شنیده ها حاکی از آن است که با احتمال خرید عارف آغاسی، عارف غلامی که قراردادش نیز به پایان رسیده بود و در زمان تمدید قراردادش در سال گذشته مشکلات زیادی ایجاد کرد، به احتمال زیاد از استقلال جدا خواهد شد. بر این اساس بازیکنانی مانند زواری، شهباززاده، رمضانی، امیرعلی صادقی، مهدی پور، علیرضا رضایی، حمیدی فر و یکی دو چهره دیگر که از آنها به عنوان خروجی های استقلال یاد می شود، نمی توان با قطعیت درباره جدایی این افراد صحبت کرد.

همچنین طبق شنیده ها محمد نادری نیز مورد توجه کادر فنی نکونام قرار گرفته و در صورت عدم ممنوعیت جذب وی، احتمال می رود مذاکرات با این بازیکن را آغاز کنند. از سوی دیگر برخی منابع خبری از جذب بازیکنانی مانند مهدی شیری و برخی دیگر از بازیکنان فولاد مانند بوحمدان خبر دادند اما این خبر جذب شیری منتفی است اما برای سایر بازیکنان باید منتظر اعلام رسمی نکونام باشیم.

با معرفی جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال، این تیم تمرینات خود را برای حضوری پرقدرت در فصل جدید رقابت های لیگ برتر از هفته آینده و طبق برنامه اعلام شده از سوی سرمربی جدید آبی ها آغاز کرده است. این تیم برای برگزاری اردوی تدارکاتی راهی ترکیه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید