لیگ برتر والیبال نبرد نیروها برای جام سی و پنجم


ساعت: 12:50
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812455

مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال در حالی برگزار می شود که پیکان پرافتخارترین تیم این رقابت ها و فولاد سیرجان مدافع عنوان قهرمانی با دو مدعی جدید (سپاهان و مقاومت شهداب یزد) که تاکنون موفق به کسب پیروزی نشده اند، برای حضور در جام سی و پنجم به مصاف هم می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال برترین های باشگاه های مردان ایران جام سردار دلها از 22 تا 26 اسفندماه با حضور 4 تیم سپاهان، پیکان، فولاد سیرجان و شهداب یزد برگزار می شود. .

مرحله نیمه نهایی از روز جمعه (13 اسفند) با دو دیدار آغاز می شود. در اولین دیدار این مرحله دو تیم پیکان و سپاهان از ساعت 15:30 به مصاف یکدیگر می روند در حالی که به گفته اکثر کارشناسان این دیدار فینال زودهنگام لیگ برتر 1400 نامیده می شود. زمانی که دو تیم در حال مبارزه با هم در یک موقعیت روبرو می شوند. چرا که دیدارهای مرحله گروهی یک بار به سود پیکان و بار دیگر به نام سپاهان تمام شد. شاگردان رحمان محمدی راد در هفته دوم مرحله گروهی با نتیجه 3 بر صفر از سد پیکان گذشتند و در بازی برگشت مشابه با خودروسازان این سد را جبران کردند. این در حالی است که هر دو تیم با دو پیروزی متوالی مقابل حریفان خود در مرحله اول پلی آف راهی نیمه نهایی شدند.

شاگردان پیمان اکبری رقابت های مقدماتی را با 16 برد و 48 امتیاز به پایان رساندند و در رده چهارم قرار گرفتند اما اصفهانی ها با 20 برد و 59 امتیاز در صدر جدول قرار گرفتند. حال باید منتظر ماند و دید که کدام کشور در فینال اولیه هر دو تیم را وزن می کند.

در دیدار دور دوم مرحله نیمه نهایی استیلی سیرجان از ساعت 18:30 به مصاف شهداب یزد می رود. یزدی ها هر دو بازی را در پنج ست پلی آف به پایان رساندند و از این نظر می توان تیمی خسته تر از سیرجان استیلی دانست. با این حال شاگردان سعید رضایی در مرحله یک چهارم نهایی نیز به ترتیب دو بازی چهار و نیم مقابل لبنیات هراز انجام دادند و دومین بازی دو تیم 182 دقیقه به طول انجامید و طولانی ترین رقابت حاضر در لیگ برتر مردان شد. . دیدارهای نیمه نهایی دو تیم از نظر تقسیم قدرت در شرایط مساوی است. ابتدا در هفته هشتم دور اول مرحله گروهی فولاد سیرجان با نتیجه 3 بر صفر از سد مقاومت شهداب یزد گذشت و یزدی ها در دیدار برگشت هفته بیست و یکم با نتیجه 3 بر 2 سیرجان را در یک بازی پنج برنده شکست دادند. رالی نقطه ای از این نظر جدال دو تیم در نیمه نهایی قابل پیش بینی نیست.

سیرجانی مرحله گروهی لیگ برتر را با 13 برد، 38 امتیاز و مقام هفتم به پایان رساند، اما مقاومت شهداب یزد که در بازی برگشت تیمی کاملا متفاوت بود، با 18 برد، 50 امتیاز و سومی به پایان رسید.

دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی یکشنبه 15 اسفند با دو دیدار پیگیری می شود.
بازی های این مرحله به صورت 2 برد از 3 دیدار برگزار می شود و در صورت نیاز به بازی سوم، تیم های رقیب روز سه شنبه 17 اسفندماه به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

** تکمیل مرحله نیمه نهایی
جمعه 13 مارس
پیکان – سپاهان; ساعت 15:30
فولاد سیرجان – مقاومت شهداب یزد; ساعت 18:30

** بازی برگشت مرحله نیمه نهایی
یکشنبه 6 مارس
مقاومت شهداب یزد – فولاد سیرجان; ساعت 15:30
سپاهان – پیکان; ساعت 18:30

** در صورت نیاز به بازی سوم مرحله نیمه نهایی، بازی سوم با توجه به دور رفت روز سه شنبه 17 اسفند برگزار می شود.

بر اساس برنامه سازمان لیگ، آخرین بازی اول یکشنبه 22 اسفند، آخرین بازی برگشت روز سه شنبه 24 اسفند و در صورت نیاز سومین بازی روز پنجشنبه 26 اسفند برگزار می شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید