ماجرای استقلالی که بدون سرمربی مانده است چیست؟

ماجرای استقلالی که بدون سرمربی مانده است چیست؟

حسن کامرانی فر در گفت وگویی که در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شد، گفت: فدراسیون فوتبال تنها بر اساس ضوابط موجود در کمیسیون به سازمان لیگ اعلام می کند تا مشخص شود چه باشگاه هایی حق ثبت نام بازیکن جدید و باشگاه ها را دارند. بدهی های نهایی «اگر پرداخت نکنند نمی توانند بازیکن یا حتی مربی جدید جذب کنند و نمی توانند در مسابقات فصل آینده از آنها استفاده کنند».

صحبت های دبیرکل فدراسیون کاملا منطقی است و قطعا طلبکاران و مربیان از این حرف ها استقبال می کنند چرا که باید طبق قانون به حق خود برسند اما متاسفانه باید به همه طلبکاران باشگاه ها بگوییم که زیاد امیدوار نباشند. برای دریافت درخواست های آنها که غیر ممکن به نظر می رسد! در فصول گذشته مدیران سابق فدراسیون فوتبال در ابتدای فصل نقل و انتقالات تقریباً همین را می گفتند اما در روزهای اخیر همه باشگاه ها از طریق یادداشت، مقاله یا اسناد مالی به عنوان چک (بدون پرداخت بدهی) بدهکار هستند. ) و یا حتی لابی با برخی افراد قدرتمند و تاثیرگذار قرارداد بازیکنان جدید خود را ثبت کردند!

بنابراین بعید به نظر می رسد امسال که فدراسیون فوتبال با سرپرست اداره می شود، هیات مدیره تقریبا غیررسمی فدراسیون فوتبال بتواند این قانون را اجرا کند و اجازه عقد قرارداد به باشگاه های بدهکار را ندهد. به خصوص اینکه بدانیم باشگاه های اثیری مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز و… از جمله باشگاه هایی هستند که همیشه بدهکار هستند.

از سوی دیگر فصل نقل و انتقالات این فصل نسبت به فصول گذشته ویژگی منحصر به فرد دیگری نیز دارد و آن اینکه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در 29 سپتامبر برگزار می شود و انتقال در 9 سپتامبر در همان زمان به پایان می رسد، بنابراین هیچ یک از نامزدهای ریاست فوتبال دوست ندارند یک روز پس از انتخاب شدن با باشگاه های بزرگ و بزرگ سر و کار داشته باشند!

در حال حاضر باشگاه های استقلال قهرمان لیگ برتر و نساجی مازندران بدون سرمربی قهرمان جام حذفی هستند، یعنی واقعا فدراسیون فوتبال نمی خواهد به این دو باشگاه مجوز قرارداد با سرمربی جدیدشان بدهد؟ !! یا اینکه پرسپولیس از عقد قرارداد با بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی و دانیال اسماعیلی فر محروم می شود؟ پاسخ این سوالات قطعا منفی است و ادعای ممنوعیت عقد قرارداد با باشگاه های بدهکار بیشتر شوخی خنده دار سال 1411 است که احتمال اعمال این قانون نزدیک به صفر است و ضمانت اجرایی برای آن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید