ماجرای ضربه تاریخی علی کریمی مقابل چشمان برانکو / عکس

تاریخ فوتبال ایران همیشه پر از خشونت و آشتی بوده است. از اختلاف بازیکنان و کادر فنی گرفته تا جنگ بازیکنان در میانه میدان و… همه مواردی است که در ورق تاریخ به چشم می خورد. از زمان زنده یاد دهداری تا آخرین مورد به طارمی و اسکوچیچ، این اختلافات همیشه در تیم ملی وجود داشته که بعضا باعث از دست دادن بازیکنان در یک رقابت مهم یا پایان دائمی دوران ملی خود شده است.

اگر همین مورد آخر را که به دعوای طارمی و اسکوچیچ برمی گردد، در نظر بگیریم، در طول این سال ها همواره شاهد مشکلاتی بوده ایم که هر کدام سابقه خاص خود را دارند و برخی از آن ها هنوز در ذهن فوتبالدوستان است. یکی از آنها جدال علی کریمی و برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی 2006 بود، ضربه معروف کریمی در کیف پزشکی چه شد.

تیم ملی ایران که در همان سال با هدایت برانکو ایوانکوویچ به جام جهانی رفت، آنقدر حاشیه ساز شد که هنوز کمتر کسی بازی های آنها را به یاد دارد. در زمانی که گروه ها و گروه ها در راس تیم ملی ایران قرار داشتند، این جمله رایج شد که برخی بازیکنان به چشم همدیگر نگاه می کنند اما دلتنگ هم نمی شوند. در آن زمان تیم به سه قسمت تقسیم شد و شاید بهترین تیم تاریخ ایران به دلیل همین تقسیم بندی ها شکست خورد.

در این دیدارها ملی پوشان در یکی از دیدارها به مصاف پرتغال رفتند. این دیدار با دو گل به سود پرتغال به پایان رسید. این دیدار برای تیم ملی ایران تفاوت خاصی داشت. علی کریمی پس از تعویض در این دیدار با لگد به کیف پزشک تیم ملی اعتراض کرد و نسبت به تعویض خود اعتراض کرد. اتفاقی که به آشوب در تیم ملی ختم شد و خیلی ها آن را نقطه عطفی در زمان حضور برانکو در تیم ملی می دانند.

البته در زمان برانکو تیم ملی بین بدوی و رحمان رضایی در میانه زمین و در حضور میلیون ها تماشاگر شکست خورد اما در جام جهانی 2006 جادوگر علناً کیسه پزشکی را زد تا ابوالفضل امانولا را ثبت کند. شخصیت تاریخی که بعدها در ذهن باقی می ماند.

علی کریمی البته بعدها در جام جهانی 2006 گفت: بعد از تعویض برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی، او سراغ من نیامد و بی تفاوت بود. شاید اگر می آمد دستم را می گرفت و خسته نمی شد، می گفت که نمی کند. همه این چیزها دست به دست هم داد تا به کیف ورزشی لگد بزنند. من به طور اتفاقی با همان پای آسیب دیده کیف ورزشی را لگد زدم زیرا فکر می کردم کیف سبک است اما خیلی سنگین بود. پایم خیلی درد می کرد اما به سمتم نیاوردم.

ماجرای ضربه تاریخی علی کریمی مقابل چشمان برانکو / عکس

با این حال هنوز در مورد اختلافات دایی و کریمی و گروه تیم در آن زمان حرف های زیادی برای گفتن باقی مانده است که همه اینها باعث شد تا تیم ستاره ایران تنها یک سفر توریستی به جام جهانی 2006 را تجربه کند و بدون دستاورد خاصی به ایران بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید