ماجرای شهدا بلاتکلیفی و سردرگمی برای تبدیل عضویت شهرداری کرج/ چشمان ترحم کارگران به قطعنامه رها شده با پرتاب سنگ

ساعت: 11:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799090

جمعی از مسئولان شهرداری کرج از بلاتکلیفی خود در برخورد با قانون ایثارگری گلایه کردند و چندین ماه برای این موضوع منتظر ماندند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکاز پایان سال 1399 با تصویب قانون استفساریه بند (و) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، کلیه ایثارگران تابع این قانون که به صورت غیررسمی در دستگاه ها خدمت می کنند، باید معرفی و رسمی شوند.

اما با توجه به ابهاماتی که در این مصوبه وجود داشت و مراجع و دستگاه های قانونی، تفاسیر متفاوتی از نحوه اجرای این قانون ارائه کردند. مجلس شورای اسلامی در بودجه 1400 کل طرح کشور برای تغییر وضعیت کار ایثارگران را تصویب کرد.

دستگاه های موضوع ماده 2 قانون خدمات ایثارگران موظفند افراد موضوع ماده 21 این قانون را که در دستگاه های مشمول این قانون کار می کنند و استخدام آنها قراردادی، قراردادی یا شرکتی است، استخدام و تغییر وضعیت دهند. عمل.

اما با وجود تصویب و ابلاغ این قانون و تصویب تقریباً چند ماه از سال، متاسفانه این قانون از سوی بسیاری از سازمان ها، نهادها و حتی وزارتخانه ها جدی گرفته نمی شود و روند اجرای آن به کندی پیش می رود و موجب نارضایتی شدید مردم می شود. قربانی کرد.

بررسی های شبکه خبری تیتریک از روند تغییر وضعیت نیروهای شهرداری کرج نیز این نارضایتی ها را نشان می دهد.

این مقامات می گویند؛ «پس از تایید شورای شهرداری کرج از نیروها درخواست مدارک کرد. آزمایشاتی در زمینه طب کار، عدم اعتیاد و سابقه بد انجام دادیم. پس از طی مراحل اولیه تایید نیرو، اعلام کردند که شورای شهرداری کرج طی نامه ای درخواست توقف روند جذب نیرو را داشته است.

پس از پیگیری های متعدد مطلع شدیم که تنها تامین نیرو باعث تغییر وضعیت می شود و تا زمانی که قانون تغییری ایجاد نکند، نیروهای پرحجم یا قراردادی اتخاذ نمی شود. پرونده را برای قربانی تحویل داد.

در مجموع 1200 نفر در قالب نیروی انسانی و حجمی اسناد را به شهرداری تحویل دادند که به گفته شهردار کرج بودجه ای برای تغییر وضعیت نیروهای حجمی ندارند.

اما پس از بررسی های بیشتر با رایزنی ها متوجه شدیم که برخی از اعضای شورا با ارائه نیرو و فداکاری سعی در جایگزینی نیروهای پاکبان با آشنایان خود داشته اند. دو نفر از اعضای شورا طی نامه ای گفتند چون ما سمتی نداریم نیروهای مقدس را استخدام نکنیم.

پس از موافقت رئیس شورا، نامه ای به شهردار کرج ارسال شد تا روند جذب نیرو متوقف شود، ما برای همین فرد کار می کنیم.

450 قدرت بزرگ که وضعیت کاری آنها حل نشده باقی مانده است، در حالت ایثار هستند.

به فرمانداری، امام جمعه کرج و نمایندگان مجلس رفتیم اما فایده ای نداشت و مجبور شدیم مطالبات خود را از طریق رسانه ها پیگیری کنیم. متأسفانه تک تک اعضای شورا عذرخواهی کرده و هنوز پاسخ قانع کننده ای به ما نداده اند».

شبکه خبری تیتریک موضوع تغییر وضعیت نیروهای کلان شهرداری کرج توسط شهردار و اعضای شورا را رصد و نتیجه را به اطلاع این مسئولان خواهد رساند تا حقوق و حقوقی که مجلس برای همه قوا قائل است. گم نمی شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید