ماجرای عجیب انتقال ستاره استقلال و نکونام به تیم اروپایی

ماجرای عجیب انتقال ستاره استقلال و نکونام به تیم اروپایی

این روزها دلایل مختلفی برای جدایی محمد محبی از استقلال در رسانه ها و محافل خبری منتشر می شود. برخی این موضوع را به رسید جعلی مرتبط می دانند، در حالی که برخی دیگر معتقدند 140000 دلار از دست رفته، که باعث شد سانتاکلارا موضوع را به دادگاه عالی ورزش برساند، یکی از دلایل جدایی محبی بوده است، اما به طرز عجیبی، طبق آنچه شنیده ایم. دلیل رفتن محبی هیچ کدام از این دو مورد نبود.

طبق قرارداد استقلال با این باشگاه پرتغالی، باشگاه استقلال باید تا 19 خرداد 600 هزار دلار به حساب سانتا کلارا واریز می کرد تا قرارداد محیبی دائمی شود و این ربطی به درخواست 140 هزار دلاری پرتغالی نداشت. اما از آنجایی که استقلال پولی در حسابش نداشت، به جای واریز 600 هزار دلار، تا 19 خرداد به نامه نگاری روی آورد و باشگاه پرتغالی با زیرکی موضوع را به 140 هزار دلار و انتقال پول ربط داد. در واقع در روز امضای قرارداد سه جانبه ای که در زمان آزورلو برای پیوستن محبی به استقلال بسته شد، مهلت آن تا 19 خرداد تعیین شد و استقلالی ها در صورت تمایل محبی باید 600 هزار دلار به باشگاه پرتغالی می پرداختند. نکته دیگر اینکه برخی در گذشته مدعی بودند که سقوط سانتا کلارا به لیگ دسته اول پرتغال باعث فعال شدن بند دائمی قرارداد استقلال مجیب شده است که این موضوع نیز صحت نداشت.

شنیده ها حاکی از آن است که لوئیس وکیل مجرب و مجرب سانتا کلارا که می دانست اگر استقلال تا 19 خرداد 600 هزار دلار به حساب بابانوئل واریز کند محبی طرفدار بازیکن استقلال خواهد بود، موضوع عدم پرداخت 140 را مطرح کرده است. هزاران دلار به CAS می پردازد و سعی می کند پرونده را از این طریق پیگیری کند، با تصمیم قطعی این دادگاه علیه باشگاه ایرانی، به نوعی استقلال را از خرید محبی منصرف می کند، اما بی پولی استقلال خود به خود این فرصت طلایی را از آنها می گیرد و تبدیل به فاکتور می شود. بنابراین سانتاکلارا ضمن قضاوت باشگاه ایرانی به راحتی و بدون محدودیت محبی را به روستوف منتقل کرد. بنابراین پرونده ورود پرتغالی به دادگاه عالی ورزش و محکوم کردن استقلال به هر مبلغی برای اجاره یک فصل حضور مجیبی در این باشگاه، ربطی به اعمال بند دائمی این بازیکن برای بوچهری ندارد، اما سانتاکلارا استفاده کرده است. این ترفندی برای وادار کردن استقلال به عقب نشینی است. این در حالی است که عده ای که منافعشان در انتقال محبی بود اطلاعات نادرستی را برای این بازیکن ارسال کردند تا همین حرف ها را در فضای مجازی منتشر کند و هواداران استقلال را به اشتباه بیندازد.

دیدگاهتان را بنویسید