انتقال ستاره سه گانه انتقال استقلال؟

انتقال ستاره سه گانه انتقال استقلال؟

رایان تفضلی تابستان امسال دوباره به رادار تیم ایران بازگشت و این مدافع دورگه که فصل گذشته در لیگ برتر انگلیس برای ویکومب بازی می کرد، یکی از ارکان موفقیت این تیم در صعود به پلی آف برای قهرمانی بود. سقوط می تواند آنها را به مسابقه بازگرداند، اما آنها در نهایت فینال را به ساندرلند باختند و در لیگ 1 باقی ماندند. گفته می شود تفضلی در فصول اخیر و معمولا در تابستان در لیگ برتر ایران حضور داشته است و در این مدت به او لینک داده شده است. با باشگاه هایی مانند پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی اما هرگز این اتفاق نیفتاده و حتی شایعاتی در مورد احتمال دعوت او به تیم ملی ایران وجود دارد که محقق نشد. تفضلی تابستان سال گذشته به ویژه پس از سقوط به لیگ دسته اول با ویکومب مورد توجه تیم های ایرانی قرار گرفت و شایعاتی مبنی بر احتمال رفتن او به پرسپولیس وجود داشت اما او ترجیح داد در انگلیس بماند و به تیمش برای بازگشت به چمپیونشیپ کمک کند. حالا امسال دوباره زمزمه هایی مبنی بر احتمال حضور او در استقلال و تراکتورسازی به گوش می رسد و معلوم نیست بالاخره جادوی حضور او در ایران شکسته می شود یا خیر.

این مدافع میانی 30 ساله که در حال حاضر در بازار نقل و انتقالات 500 هزار یورو ارزش دارد و قیمتش در سال گذشته به روز نشده است، از فصل گذشته تاکنون در 33 بازی لیگ برتری برای تیمش به میدان رفته و 11 بازی را نیز انجام داده است. به جراحت مختلف گم می شوند. او در این بازی ها موفق شد چهار گل به ثمر برساند که تیمش در هر سه بازی پیروز شد و به این ترتیب تاثیر مستقیمی بر 9 امتیاز ویکومب در این فصل داشت.

ویکوم در دیدارهایی که مدافع دورگه در ترکیب او حضور داشت، 15 بار موفق شد درهای خود را بسته نگه دارد که آمار بسیار خوبی است. نقطه برجسته دوران حرفه ای او پیروزی 15 هفته ای او بر کرو الکساندرا بود که هر دو گل را به ثمر رساند تا ویکومب را 2-1 شکست دهد. این تیم در نهایت با 51 گل خورده در 46 بازی فصل در رده ششم جدول قرار گرفت و راهی پلی آف شد. در آن مرحله، آنها ابتدا میلتون کین دینز را در دو راند شکست دادند و یکی از دو گل بازی اول را دریافت کردند، اما در فینال با دو گل مغلوب ساندرلند شدند و حذف شدند. باکسفری برای این مدافع ارشد نوشت: وایکام به دنبال تغییر در ترکیب خود برای فصل جدید در لیگ 1 است و البته آینده برخی از بازیکنان این تیم نامشخص است. یکی از این افراد رایان تفضلی است که فصل خوبی را با تیمش پشت سر گذاشت اما در پایان قراردادش با این باشگاه در حال حاضر بازیکن آزاد است و ممکن است فصل آینده راهی تیم جدیدی شود. با جدایی نهایی وی، ویکومب در خط دفاعی با مشکلاتی مواجه خواهد شد و باید فوراً جایگزینی را در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید