ماجرای پیامک خودروی خود را قبل از برجام بفروش!

ماجرای پیامک عجیب

در توضیح این خبر آمده است:

* روز گذشته پیامی از سوی نمایندگی های خودرو با مضمون «ماشین خود را قبل از برجام بفروش» برای افراد مختلف ارسال شد که بلافاصله تصویر این پیامک به دلیل اهمیت آن در فضای مجازی بازنشر شد.

* متن کامل پیامک این بود: قبل از اینکه ماشینت را بفروشی یک روز پول بگیر. اما پیامک دیروز ضمن اعلام «واکنش بازارهای مذاکره کننده و آمادگی برای انطباق با دوران توافق» حکایت از «تصور روشن بازار خودرو از آینده قیمت ها» و در عین حال تایید اصلی داشت. حباب قیمت خودرو.»

* نمایندگی‌های خودرو مطابق با آنچه در بازار طی سه سال گذشته رخ داده، «حباب قیمت فعلی» را می‌پذیرند، در حالی که «بازار خودرو پس از توافق» را در قالب «کاهش قیمت به حالت عادی» (تخلیه حباب) اتخاذ می‌کنند. و آنها همچنین “کاهش قابل توجه تقاضا برای خرید” را پیش بینی کردند.

انتظارات تورمی در دو سه سال اخیر و البته سیاست نادرست در بازار خودرو منجر به «سفته بازی» و «خرید سرمایه ای» خودرو شده که منجر به «حباب قیمتی» شده است. واسطه ها در این بازار پیش بینی می کنند در صورت توافق و تغییر جهت انتظارات از یک سو شرایط تخلیه حباب قیمتی فراهم می شود و از سوی دیگر فروش خودروهای پارکینگ با مشکل مواجه می شود و فرسایشی به دلیل کمبود تقاضا

* پس از توافق، هم تقاضای غیر مصرفی کاهش می یابد و هم تقاضای مصرفی به امید “کاهش قیمت ها تا پایان کامل حباب” باقی می ماند.

ماجرای پیامک عجیب

دیدگاهتان را بنویسید