مادرانی چون ام‌البنین(س)، ولایت‌مداران رشیدی چون ابوالفضل(ع) تربیت می‌کنند

سخنگوی آستان مقدس آن حضرت ضمن اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) به روایات مرتبط با مقام و صفات والای آن حضرت اشاره کرد و گفت: طلاب مکتب اهل بیت(ع) -بیت که در شکم مادرانی چون ام البنین علیهاالسلام رشد کرد، مانند ابوالفضل العباس علیه السلام به چهار عنصر تقسیم می شود. از ولی خدا، «وفای به عهد» و «وفای به وظیفه در بالاترین درجه» عینیت می بخشید.

به گزارش خبرگزاری موج از استان قم

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شب گذشته در جلسه معارف حرم حضرت معصومه (س) که در شبستان حضرت امام خمینی (ره) واقع شد، فرمود: اگر روح القدس شخصی را به مقام و مقام و مرتبه ای رسانده و به او عنایت و منفعت داده و او را به مقامی رسانده است. موقعیت نزدیک، قطعا پس از گذراندن یک سری از تست ها و امتحانات آنها بودند.

وی در ادامه به تشریح سیره امام صادق (علیه السلام) اشاره کرد که از حضرت آدم تا خاتم انبیاء (ص) همه انبیاء امتحان پس دادند و پس از قبولی در امتحان، خداوند به آنها عطا فرمود. یک رتبه، یک مقام و رتبه. : رمز تقرب به ذات الهی در تقرب به اهل بیت علیهم السلام است. امام محمد باقر علیه السلام فرمود: «به خدا سوگند ما از خدا بیزاریم و بین ما و خدا قرابتی نیست و بر خدا حجتی نداریم و جز به طاعت به خدا نزدیک نمی شویم.» اطاعت و بندگی. خداوند متعال بزرگترین عامل برای نیل به مقام خداست.

سخنران اجلاس معارف حرم مطهر، پایین ترین و پایین ترین درجه اطاعت خداوند را ادای فرائض و ترک محرمات عنوان کرد و با بیان اینکه بدون اطاعت امر الهی و دوری از نهی الهی نمی توان به مقام قرب رسید. : کسانی که از راه اطاعت و بندگی و مظهر رفتار هستند تا در این راه درنگ نکنند باید به علم و یقین و معرفت توجه کنند.

وی با بیان اینکه با معرفت به جایگاه خوف از ذات اقدس الهی و تقوا هدایت می شود، یادآور شد: امید و انتظار مهمترین نتیجه یقین است و هر کس به صفات ذات اقدس الهی یقین پیدا کند امید در وجود او رشد می کند. او را در مسیر خداجویی از گذرگاه امید قرار داده است. در مسیر معرفت به عشق می رسد و به مرحله ایثار برای معشوق می رسد و هر پیوند غیر الهی از دل انسان دور می شود.

سخنران آستان مقدس کرامت ولایت را مهم ترین شرط ایمان دانست و با بیان اینکه اگر می خواهد در زمره مؤمنان باشد و ایمان قلبی داشته باشد، باید به «اطاعت الله و اطاعت از رسول» پایبند باشد. و اولی.» فرمود: یک مدار موجب اعتلای عمل صالح می شود و بدون ولایت اهل بیت علیهم السلام نمی توان به مقام قرب رسید.

وی ضمن اشاره به روایت «مؤمن نیازمند توفیق از جانب خدا و منادی از نفس و پذیرش نصیحت کننده است»، با بیان اینکه مؤمن نیازمند توفیق از سوی خداوند، مشاور باطنی و پذیرش نصایح نیکوکاران است. خاطرنشان کرد: اعتلای مقام و مقام رفیع حضرت فاطمه سلام الله علیها در سایه سر، سفر به درجات عالی معنوی با اطاعت از خداوند است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین به روایات مرتبط با مقام و صفات والای ایشان و درس هایی که شهدای اسلام و انقلاب از مکتب آموخته اند اشاره کرد. از اهل بیت علیهم السلام و یادآور شد: تربیت شدگان مکتب اهل بیت علیهم السلام که در دامان مادرانی پاکی چون ام البنین مانند ابوالفضل العلیه السلام رشد کردند. عباس علیه السلام به چهار عنصر خضوع و اطاعت از ولی، شناخت اعمال، گفتار و دستورات ولی خدا، وفای به عهد و انجام وظیفه در مرتبه بالاتری عینیت بخشید.



آیا این خبر مفید بود؟