ماده 16 کمپ ترک اعتیاد همچنان سر جای خود نیست!


ساعت: 20:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815270

او در شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی بزرگ شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: سال گذشته با وجود اینکه مجوز راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده 16 در استان را دریافت کرد اما به دلیل نبود مکان مناسب برای این مرکز بلاتکلیف رها شد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانحجت الاسلام علی نسایی زهان امروز در چهارمین شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش وقوع سرقت در کشور گفت: دستگاه قضایی استان به سارقان اجازه نمی دهد و سارقان حرفه ای به اشد مجازات می رسند.

دادستان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رسیدگی به اموال خود وظیفه مردم و کارکنان است، افزود: سرقت ها در سال 99 نسبت به سال قبل 27 درصد افزایش داشته اما امسال 12 درصد افزایش داشته است. روند کندتر. ، یعنی اقدامات پیشگیرانه انجام شده اما کافی نیست و دستگاه های مسئول باید تلاش کنند.

وی بر تعقیب دادسرا برای راه اندازی کمپ ترک اعتیاد ماده 16 تا پایان فروردین 1401 در مرکز استان تاکید کرد.

محمدرضا حسنی مقدم، دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر خراسان جنوبی در این نشست طرح ساماندهی و حمایت از معتادان متجاهر را تشریح کرد و گفت: اما به دلیل نبود مکان مناسب، مرکز ماده 16 هنوز راه اندازی نشده است. .

وی با اشاره به اینکه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی به وجود 100 ملک اداری بلااستفاده در استان اشاره کرد و افزود: راه اندازی مرکز ماده 16 و جمع آوری معتادان متجاهر نیازمند مساعدت همه دستگاه های مسئول است.

حسنی مقدم با اشاره به جمع آوری 636 معتاد متجاهر در استان تا پایان بهمن ماه امسال ادامه داد: از این تعداد 547 معتاد در کمپ های ماده 15 پذیرش شده اند که تاکنون 312 میلیون تن برای درمان آنها پرداخت کرده ایم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس قاضی گفت: اراده ای برای راه اندازی مرکز ماده 16 در استان وجود ندارد چرا که محوطه زندان برای ساخت این کمپ مصوب شده اما هماهنگی در کار انجام نشده است.

وی دستور داد تا پایان فروردین ماه 1401 آخرین مهلت تأسیس این مرکز ترک اعتیاد ماده 16 در استان باشد، اما در صورت عدم یافتن مکانی در همان فضایی که در زندان پیش بینی شده بود مستقر می شد.


مشوق های شهرداری برای انتقال صنایع آلاینده به بیرجند

مهدی بست شهردار بیرجند نیز در این نشست گفت: سال هاست که مردم منتظر جابجایی صنایع آلاینده به محل اصلی خود هستند و در دوره جدید مدیریت شهری پیگیر این مهم هستیم.

شهردار بیرجند با اشاره به موارد قانونی مربوط به واگذاری صنوف آلاینده گفت: طی تعاملی که با مسئولان در آذرماه سال جاری انجام شد، توافقات خوبی برای تشویق کسبه به انتقال صنوف حاصل شد که در شورای شهر تصویب شد. .

برترین ها در ادامه تصریح کرد: در این راستا هزینه های صدور پروانه ساختمانی و عوارض مربوط به کلیه شرکت های ذینفعی است که از تاریخ 1/1/1400 لغایت 30/04/1401 درخواست خود را به شهرداری منطقه تسلیم کرده و پرونده آنها با 50 درصد تعدیل به درآمد ناحیه می رسد. محاسبه می شود.

به گفته وی، کلیه متقاضیان صنوف آلاینده که از ابتدای سال جاری تاکنون عوارض پروانه تعرفه 1400 را پرداخت کرده اند و همچنین متقاضیانی که تا پایان سال جاری کار خود را به اتمام رسانده اند مشمول اصلاح بند اول این موافقتنامه می شوند. 1401 و اتحادیه .در صورت وجود واحد صنفی به مدت یک سال از پرداخت هزینه صنفی معاف خواهند بود.

شهردار بیرجند گفت: برای همراهی و مشارکت در سرعت انجام کار در بهسازی زیرساخت های سایت، تعدادی ماشین آلات ساختمانی شهرداری باید حداکثر به مدت 20 روز کاری با تعاونی صنوف آلاینده همکاری داشته باشند و آب مورد نیاز آماده سازی و ساخت سایت . . آلاینده ها به صورت رایگان از چاه های شهرداری تحویل داده می شوند.

وی با اشاره به اینکه قبل از این توافقات 82 درخواست مجوز داشتیم، خاطرنشان کرد: پس از این توافقات، درخواست مجوز برای سایت های تجاری آلاینده به یک هزار مورد رسید و تاکنون 875 مجوز و 2 پست فسخ صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید