مازندران برای تعامل اقتصادی به روسیه چراغ سبز نشان می دهد


ساعت: 23:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917531

در نشست همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه که با حضور شرکت های دانش بنیان و فناور استان مازندران و مدیران ارشد وزارت توسعه اقتصادی روسیه برگزار شد، گفت وگوهای بین المللی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری و … حتی در زمینه های توریستی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ، نشست همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با حضور شرکت‌های علم‌بنیان و فناوری استان مازندران و مدیران ارشد وزارت توسعه اقتصادی روسیه با حضور 21 شرکت علم‌بنیان روسیه و شرکت های دانش بنیان در مازندران با حضور استاندار مازندران و مسئولان در سالن اکسین عامل برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در این نشست گفت: ایران هشت سال است که درگیر جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق است، امروز روسیه در جنگ تمام عیار با اوکراین است، شاید ایران شرایط اقتصادی را درک کند. آهسته تر، چون شرایط بسیار سختی را در آن سال ها تجربه کردیم و این دوران باعث پیشرفت ایران شد، جوانان ایران توانستند بهترین فرصت ها را از تحریم ها ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه روسیه با ایران رابطه راهبردی دارد، گفت: در حوزه سیاسی و نرم با سوریه رابطه راهبردی داشت، بیایید صحبت کنیم، اما امروز فرصت بزرگی ایجاد شده تا دو کشور بتوانند در این زمینه گفت و گو کنند و وارد عمل شوند. حوزه های تجاری، اقتصادی و فرهنگی.

استاندار مازندران به این استان به عنوان کریدور شمال به جنوب و یکی از محورهای مهم ایران اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای همکاری و ارتباط با روسیه امیدواریم با حضور میهمانان روسی تعامل و همکاری را با روسیه پیدا کنیم. مراکز دانش بنیان و فعالان صنعتی است تا در آینده نزدیک این گفتمان بین المللی در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، تجاری و حتی گردشگری ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در دهه اخیر اقتصاد دنیا رنگ و بوی جدیدی پیدا کرده است، در این اقتصاد جدید که اقتصاد دانش بنیان است فرصت بسیار خوبی برای تجار و فعالان دانش بنیان ایجاد شده و تبدیل خواهد شد. مرکز نوآوری منطقه

حسینی پور نیروی جوان دانش بنیان را یکی از بزرگترین فرصت ها برشمرد و تصریح کرد: در کشور ما توسعه اقتصاد دانش بنیان از این منظر حائز اهمیت است و آن همسویی با اقتصاد مقاومتی به عنوان یک کلان نظامی است. -سیاست با کشورهای استکباری، روسیه اخیرا مورد تحریم آمریکا قرار گرفت و شرایط ژئوفیزیک دنیا و تحولات امروزی در عرصه های بین المللی در حال رخ دادن است.

نعمت زاده رئیس پارک فناوری مازندران نیز در این مراسم گفت: به طور خلاصه پارک علم و فناوری به صورت مستمر در جهت حمایت از اقتصاد و رشد و شکوفایی استعدادها در سراسر کشور، تشویق فناوران جوان و ایده های خلاقانه فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه یکی از محدودیت های پارک فناوری تولید ثروت از طریق شبکه های دانش بنیان است، گفت: تولید ثروت عمومی از طریق شبکه های دانش بنیان، نیازسنجی ایده، تحقیق و توسعه طراحی و مهندسی، تجاری سازی و فناوری. منتقل کردن.

رئیس پارک فناوری مازندران چشم انداز آینده پارک فناوری مازندران را تبدیل شدن به یک مرکز معتبر بین المللی خواند و تصریح کرد: تولید محصولات با دانش و ایجاد بستری قوی، قابل اعتماد و مولد برای فناوران جوان شرکت ها در پارک علم فناوری. ایجاد

وی ادامه داد: 77 مورد پیش رشد، 172 مورد در حال رشد و 4 مورد پس از رشد و … شرکت هایی هستند که در فضای فناوری خدمات تجاری سازی، محصولات پیشرفته، محصولات دارویی و پزشکی، موتورهای نرم افزاری فناوری اطلاعات پیشرفته فعالیت می کنند.

نعمت زاده هدف این مرکز را توسعه علمی فعالان در پارک علمی دانش بنیان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای 4166 نفر اشتغالزایی شده است که از این میان 172 نفر دارای مدرک دکتری، 632 نفر فوق لیسانس، 1531 نفر دارای مدرک کارشناسی و 831 نفر هستند. با مدرک تحصیلی یکی از اهدافی که پیش بینی می کنیم تغییر نسبت دانش علاوه بر محصولات و افزایش تعداد دانشجویان دکتری و … است.

وی با بیان اینکه با 33 شرکت در ارتباط هستند و با 30 کشور مبادله کالا دارند، تصریح کرد: با روسیه، آذربایجان، ترکیه، عراق، عمان و … در ارتباط هستیم و برای توسعه آنها برنامه ریزی داریم و 10 مرکز نیز داریم. رشد در آینده در هر شهر یک مرکز رشد خواهیم داشت.

سید عباس حسینی فرماندار آمل نیز گفت: در ماه های اخیر و با تمرکز ویژه بر روسیه و حوزه سیاسی و رشد روزافزون مبادلات تجاری و تجاری با جمهوری اسلامی ایران، بر اساس پیگیری های انجام شده توسط پارک علم و فناوری استان مازندران، با وزارت توسعه مبادلات تجاری روسیه و هماهنگی هایی با مرکز فرهنگی مبادلات تجاری ایران و روسیه انجام شد.

وی با بیان اینکه 21 نفر از شرکت های دانش بنیان روسیه به استان مازندران و شهرستان آمل اعزام شدند، گفت: در قالب حضور شرکت های دانش بنیان و فناور امروز مذاکراتی در راستای انتقال فناوری به روسیه و در اینجا ادعای هر دو طرف مطرح شد.

فرماندار عامل ادامه داد: حوزه های بیشتر در حوزه زغال سنگ، در صنعت فولاد و در تامین مواد اولیه صنعت فولاد در حوزه دیگ بخار و مبدل های انرژی شرکت های خوبی در شهرستان عامل هستند.

استاندار مازندران در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: این نشست های استارت آپی تجار دانش بنیان فرصتی بی نظیر برای شرکت های دانش بنیان است که مورد توجه روس ها قرار گرفته است.

وی با بیان ظرفیت سازی در این نشست، گفت: شرکت های بزرگ صنعتی ما ضمن آشنایی با دانش بنیان مازندران، بستری برای قراردادهای خوب در حوزه صنعتی نیز ایجاد خواهند کرد که در آینده نزدیک این ظرفیت با هیئت تجاری ویژه ایجاد خواهد شد. ، که از استان مازندران به روسیه می رود افزایش می یابد.

استاندار مازندران این استان را محور اصلی شمال به جنوب خواند و تصریح کرد: مازندران با توجه به موقعیت خوب جغرافیایی خود در زمینه های میوه کیوی، صادرات لبنیات و کشاورزی آماده بازی در همه عرصه ها است. شروع کردیم.

وی ادامه داد: با سیاست هایی که رئیس جمهور در سفر به مازندران بلعید، تعامل مازندران و روسیه بیشتر می شود.

حسینی پور تصریح کرد: یکی از حمایت های دولت از بخش خصوصی حمایت معنوی است و آموزش نیز به شرکت های دانش بنیان داده می شود و در حوزه دیپلماسی نیز بستر خوبی بین تجار روسی در آینده نزدیک با کشتی دریایی ایجاد می شود. بین مازندران و روسیه مشخص شد که هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه گردشگری ارتباط موثری برقرار خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید