مالکان خودروهای لوکس چقدر مالیات پرداختند؟

طبق قانون بودجه سال گذشته، مالکان انواع خودروهای دوخودرو و وانتی که در اوایل دهه 1400 مالک خودرو بوده اند به شرح زیر مشمول مالیات می شوند:
1) اشخاص حقوقی غیردولتی برای هر خودرو به ارزش روزانه بیش از یک میلیارد تن.
2) افراد حقیقی که ارزش کل خودرو و فرزندان زیر 18 سال تحت سرپرستی آنها بالغ بر یک میلیارد تومان است. این در حالی است که نرخ مالیات سالانه کل ارزش روزانه انواع خودروها و مینی‌بوس‌های دو کابین به شرح زیر است:

آخرین گزارش سازمان مالیاتی به ایسنا نشان می دهد که حدود 50 تا 60 میلیارد تن مالیات از خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته اخذ شده است.

همچنین بررسی گزارش درآمدی سازمان امور مالیاتی در دو ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت 5 میلیارد و 55 میلیون و 900 هزار تن مالیات از خودروها و وانت‌های دو کابین با شماره‌های انضباطی شخصی گران‌قیمت اخذ شده است. البته لازم به ذکر است که مالیات خودروهای لوکس برای امسال نیز اعمال می شود و به گفته مدیرکل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی خودروهای لوکس برای ابتدای سال جاری گزارش شده و ناجا اطلاعات خود را ارائه می کند. به سازمان امور مالیاتی؛ بنابراین مشخص نیست 5 میلیارد درآمد مالیاتی دو ماهه امسال مربوط به خودروهای شناسایی شده در سال جاری یا سال گذشته باشد، خودروی بالای یک میلیارد تن مشمول مالیات می شود.

دیدگاهتان را بنویسید