مالیات شاخ در اینستاگرام; چیزی شبیه مالیات بر تریاک!

مالیات شاخ در اینستاگرام;  چیزی شبیه مالیات بر تریاک!

اخذ مالیات از شاخ فضای مجازی که در خانه های خود می نشینند و بدون هیچ تلاشی درآمد روزانه کسب می کنند، ممکن است در ظاهر باعث خوشحالی بسیاری از مردم شود و حس برابری در اخذ مالیات از سایر مشاغل را برانگیزد، اما واقعیت این است که اخذ مالیات از که مردم شک دارند

اداره کشور نیاز به پول دارد و این پول باید از هر طریقی تامین شود، حتی اگر درآمد غیرقانونی یا غیرقانونی باشد. ممکن است دولت بخواهد و از کسانی مالیات بگیرد که مانع کسب و کارشان شده و از هر فرصتی که در دست دارد برای متوقف کردن کسب و کار و افزایش درآمد استفاده نکرده است.

اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای فعال در حوزه شبکه های اجتماعی یکی از این موارد است که چند ماهی است مورد توجه سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته است. این سازمان قصد دارد از اینفلوئنسرها با بیش از 500000 فالوور مالیات بگیرد.

اخذ مالیات از شاخ فضای مجازی که در خانه های خود نشسته اند و هر روز بدون هیچ تلاشی میلیاردها دلار درآمد کسب می کنند، ممکن است در ظاهر باعث خوشحالی بسیاری از مردم و ایجاد حس برابری در اخذ مالیات از سایر مشاغل شود، اما واقعیت این است که جمع آوری مالیات مالیات از این مردم شک دارند.

اولین نکته این است که در اخذ مالیات، مؤدی باید در ازای خدماتی که از دولت دریافت می کند، مالیات بپردازد. اما در شماره اخیر کاربران فیلتر شده شبکه های اجتماعی، این افراد نه تنها خدماتی دریافت نمی کنند، بلکه با محدودیت های گسترده ای برای دسترسی به شبکه های مجازی مواجه هستند و حتی در برخی موارد از سوی برخی دادگاه ها جرم تلقی می شود.

موضع مهم دیگر این است که اصل مالیات به معنای شناسایی فعالیت مورد نظر است; بسیاری از افرادی که در بازار شروع به کار کرده اند مجبورند مغازه یا ملکی را برای خود اجاره یا خریداری کنند و البته این نوع کسب و کار توسط دولت نیز به رسمیت شناخته شده است، بنابراین دولت موظف به ارائه برخی خدمات مانند آب است. ، برق و موارد دیگر مانند نظافت خیابان ها و ذاتا از درآمد فرد نیز مالیات می گیرد.

حال سوال اینجاست که وقتی اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و توییتر فیلتر هستند و هیچکس اجازه استفاده از آنها را ندارد و یا محدودیت های متعددی برای آنها اعمال می شود و به هیچ عنوان رسمی نیستند، با کدام منطق قانونی می توانند در این زمینه فعال شوند. آیا شما مشمول مالیات هستید؟

سوال بعدی این است که وقتی دولت نمی تواند همه مشاغل رسمی کشور را شناسایی کند و هنوز بسیاری از افراد مانند پزشک و برخی مشاغل مشابه در حال فرار مالیاتی هستند، چگونه می تواند افرادی را که با نام مستعار در این شبکه ها کار می کنند شناسایی کند؟ !

اینکه دولت فعالان این پلتفرم ها را برای حفظ شبکه های مجازی داخلی از پرداخت مالیات معاف کرد موضوع دیگری است با این تفاوت که طبق اظهارات سخنگوی سازمان مالیاتی تعداد فالوورهای این سکوها به 500 هزار نفر نمی رسد. که با روحیه انصاف مالیاتی از این افراد مالیات دریافت نمی کنند سازگار نیست.

و مشکل نهایی این است که اخذ مالیات از افرادی که در شبکه های مجازی فعالیت می کنند که دولت آن را غیرقانونی و فیلتر کرده است، مشابه اخذ مالیات از کالاهای قاچاق است. درست مانند زمانی که دولت در بودجه خود ردیفی را برای درآمد حاصل از مالیات فروشندگان تریاک یا درخواست از سارقان برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کالاهای دزدیده شده در نظر می گرفت.

بنابراین به نظر می رسد اخذ مالیات از اپراتورهای شبکه های مجازی خارجی تنها درآمدزا نیست و نوعی مجازات برای فعالان این حوزه محسوب می شود و در واقع دولت قصد دارد مخاطبان را به سمت شبکه های داخلی سوق دهد و همچنین اقدامات دیگری را نیز انجام دهد. این جهت را محدود کنید

دیدگاهتان را بنویسید