ماهواره بر جدید قائم امسال به فضا پرتاب می شود


ساعت: 21:43
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885232

سردار حاجی زاده با اشاره به وضعیت ماهواره نور که در ارتفاع بالای 500 کیلومتری قرار دارد، گفت: امسال ماهواره جدید قائم را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت و گو با سیمای جمهوری اسلامی ایران پهپاد غزه را یکی از هزاران پروژه NIRV دانست و گفت: به بازخوردهای دشمن در این زمینه نگاه کنید و حرف آنها را دنبال کنید. که آمریکایی ها به آن اشاره کردند بخش پهپادهای کوچک می گویند این بخش پس از 80 سال برتری هوایی آنها را از بین برده است.

وی افزود: می گویند فضای هوایی و پهپادی و موشکی موضوع مهم تری نسبت به انرژی هسته ای است، اما می دانند در حوزه دفاعی هم همین طور است و به فضل الهی امروز در همه زمینه ها این قدرت ایجاد شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: باید عمق مشکل را درک کنید که دشمن این توانمندی را تشخیص می دهد و بحمدالله امروز کشور و نیروهای مسلح ما و سپاه از جایگاه ارزشمند و برتری واقعی برخوردارند و دشمن نیز تشخیص می دهد که حداکثر فشاری که شکست خورده است و تحریم ها فلج کننده است، شکست خورده است و این مشکلاتی که آمریکا را فراگرفته به خاطر ایران است.

* ارتباط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی را در سکوت کامل رصد می کنیم

حاجی زاده همچنین درباره ارتباط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی گفت: برخی به رژیم صهیونیستی پناه می برند در حالی که این رژیم غده سرطانی است و خواسته یا ناخواسته غده سرطانی را به کشور خود منتقل می کنند و اگر خودداری نکنند. رژیم صهیونیستی به هیچ وجه به آنها کمک نمی کند، اما این غده سرطانی آنها را گرفتار می کند و دیر یا زود دچار دردسر بزرگی خواهند شد، اما ما این روند را در سکوت کامل تماشا می کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره رهنمودهای رهبری برای افزایش قدرت پهپادها اظهار داشت: نیروی پهپادی نیرویی نو و تازه متولد شده است و شاخه های مختلفی دارد و بسیاری از این قطعات اختراع ایرانی است.

* موشک های پدافند زمین به هوا مبتنی بر پهپاد اختراع ایرانیان است

وی ادامه داد: موشک های پدافند زمین به هوای مبتنی بر پهپاد اختراع ایرانیان است و موارد زیادی از این دست داریم و باید بگویم که موفقیت خود را مدیون اجرای دقیق تدابیر مقام معظم رهبری چه از نظر دقت موشکی هستیم. و در حوزه پدافندی و رادارها و پهپادها.

حاجی زاده همچنین گفت: اگر امروز دشمنان نگران این قدرت هستند و خواهان مذاکره و پیگیری در کنگره برای محدود کردن ایران هستند، همه اینها نتیجه اجرای این اقدامات و الحمدلله است، امروز ما قدرتی با قدرت بزرگ هستیم. دوری از دیگران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به وضعیت ماهواره نور که در ارتفاع بیش از 500 کیلومتری قرار دارد اشاره کرد و گفت: سال آینده ماهواره جدید قائم را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید