ما اجازه نخواهیم داد غرب از اوکراین برای نابودی روسیه استفاده کند


ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921151

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش هرگز تسلیم تلاش های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای نابودی روسیه نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیام سال نوی خود گفت که مسکو اجازه نخواهد داد غرب از مردم اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کند.



به گزارش رویترز، پوتین در یک سخنرانی ویدئویی که روز شنبه (31 دسامبر) از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، گفت که کشورش هرگز تسلیم تلاش های غرب برای استفاده از اوکراین به عنوان ابزاری برای نابودی روسیه نخواهد شد.

او گفت که روسیه در اوکراین برای محافظت از میهن خود و تضمین استقلال واقعی مردم می جنگد. وی در پیام خود تصریح کرد که روسیه در سمت راست قرار دارد و از مردم خود در قلمرو تاریخی خود دفاع می کند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه همچنین گفت که سال گذشته سال رویدادهای مهمی بود که پایه های آینده و استقلال روسیه را پی ریزی کرد. پوتین یادآور شد که «نخبگان غربی سال‌ها به همه از اهداف صلح‌آمیز خود از جمله در دونباس اطمینان دادند، اما در واقع از نئونازی‌ها حمایت کردند». از این گذشته، او ابراز اطمینان کرد که روسیه بر همه مشکلات غلبه خواهد کرد و این کشور بزرگ و مستقل باقی خواهد ماند.

پوتین اخیرا در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی درباره درگیری های اوکراین گفت که غرب به دنبال تجزیه و تجزیه روسیه است و گفت که مسکو آماده مذاکره با همه طرف های درگیر در جنگ اوکراین است.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم ما در مسیر درستی عمل می‌کنیم، از منافع ملی خود، منافع شهروندان، مردم خود محافظت می‌کنیم. و ما چاره ای جز حفاظت از شهروندان خود نداریم.

رئیس جمهور روسیه سپس آمادگی خود را برای مذاکره اعلام کرد و گفت: ما آماده مذاکره با همه طرف های درگیر برای راه حل های قابل قبول هستیم، اما این به آنها بستگی دارد – این ما نیستیم که از مذاکره امتناع می کنیم، بلکه آنها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید