اجازه فعالیت تروریستی در خاک افغانستان را نخواهیم داد

ساعت: 04:45
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784360

امیرخان متکی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان گفت که طالبان به هیچ گروه مسلح از جمله تحریک طالبان پاکستان اجازه فعالیت های تروریستی در خاک افغانستان را نمی دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متکی گفت که طالبان میانجیگری مذاکرات بین دولت پاکستان و تحریک طالبان پاکستان (TTP) است و امیدوار است که این مذاکرات نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

رئیس وزارت امور خارجه طالبان افزود: وقتی در افغانستان جنگ نیست، دشمنی هم وجود ندارد، به یک ارتش کوچک نیاز است. ما تلاش می کنیم نیروهای متعهد به اسلام و کشور اعم از دولت قبل و دولت جدید را جمع آوری کنیم و ارتش نظامی تشکیل دهیم.

به گفته متکی، طالبان در حال تشکیل یک ارتش منظم هستند و از نیروهای دولتی سابق در این تشکیلات استفاده خواهد شد.

متکی تاکید کرد که داعش تهدید جدی برای افغانستان نیست و کابل اقدام جدی علیه این گروه انجام داده و جلوی فعالیت داعش را گرفته است.

رئیس وزارت خارجه طالبان نیز در مصاحبه های جداگانه با ارتش بی بی سی در مورد افغانستان و منطقه صحبت کرد و در پاسخ به سوالی درباره روابط کابل با هند گفت که طالبان به دنبال روابط خوب با جامعه جهانی از جمله هند است.

متکی گفت: سیاست دولت کنونی افغانستان این است که با همه کشورهای جهان روابط خوب داشته باشد. فعالیت دیپلماتیک سفارتخانه های ما و روابط ما با کشورها در راستای سیاست خوب است، ما نمی خواهیم با کشورها مقابله کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه طالبان در جریان این گفت وگوها خاطرنشان کرد که طالبان در حال گسترش روابط با کشورهای دیگر است و امیدوار است که روابط مثبت و متقابل با جامعه جهانی داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید