ما از اقدامات محدودکننده برای پاسخ به این رویدادها استفاده خواهیم کرد


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901330

این مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران گفت: ما به همراه کشورهای عضو همه گزینه های موجود از جمله اقدامات محدودکننده را برای پاسخ به این تحولات بررسی خواهیم کرد. شورای روابط خارجی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران گفت: ما به عنوان نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران خواسته ایم به حقوق اساسی شهروندان ایرانی احترام بگذارد.

وی مدعی شد که موضوع را مستقیماً با چارلز مایکل، رئیس شورای اروپا در دیدار با برخی مقامات ایرانی در میان گذاشته است.

وی با اشاره به ناآرامی های اخیر در ایران، در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: به نظر من مهم است که ما واکنش قوی و متحد اتحادیه اروپا را نشان دهیم. ما همراه با کشورهای عضو، همه گزینه‌های موجود، از جمله اقدامات محدودکننده را برای پاسخ به این رویدادها در نظر خواهیم گرفت. این موضوع را در جلسه آتی شورای روابط خارجی با همکارانم مطرح خواهم کرد.

بورل تصریح کرد: وقتی می‌گویم «اقدامات محدودکننده» از عبارتی استفاده می‌کنم که در معاهده (برای اتحادیه اروپا) آمده است. زیرا در این قرارداد کلمه جریمه نیامده است. فقط در آن می توانید کلمه “اقدامات محدود کننده” را پیدا کنید و من از آن استفاده می کنم.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نهایت گفت: به بررسی آنچه در ایران می گذرد ادامه خواهیم داد. ما از هر فرصتی برای ابراز مواضع و نگرانی خود در مورد حقوق بشر در ایران استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر در واکنش به چنین اظهاراتی گفته بود: این درگیری شرم آور است که سخنگویان رسمی و مقامات عالی رتبه دولتی که سیاست «فشار حداکثری» و «تحریم های ویرانگر و خردکننده» را اعلام و اجرا کردند، مردم ایران را می خواستند. برای به زانو درآوردن آنها، امروز از “حیف” و “حمایت” از مردم ایران می گویند، بحث برانگیزتر این است که رسانه های آنها درگیری های خیابانی، تخریب و ویرانی را ترویج می کنند و انگیزه های قومیتی را دامن می زنند، اما شعار زندگی می دهند. “برای مردم ایران!!
نفاق دشمن اصلی ملت ایران پایانی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید