رویدادهایی در کوم وجود دارد که مردم انتظار آن را ندارند / این رویدادها در بیرون برگزار می شود

رویدادهایی در کوم وجود دارد که مردم انتظار آن را ندارند / این رویدادها در بیرون برگزار می شود

روز جدید : دوره دانشجویی در کوم 14 سال است حتی پزشکی با دوره طولانی اش کمتر از آن … اکنون 80 هزار نفر در کوم تحصیل می کنند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران 50 درصد جمهوریت و 50 درصد اسلام است و چون جمهوریت را اساس می دانیم، باید اسلام را هم ببینیم. مبانی.”

وی یکشنبه شب در گفت‌وگو با سخنگوی فرماندهی انتظامی قم افزود: ما نمی‌توانیم مانند غربی‌ها و نیروی انتظامی آنها باشیم و بگوییم که فقط جنبه جمهوریت و نظم عمومی ملاک است، اما از اسلام خبری نیست. . .

وی با بیان اینکه اسلام چیزی است که در کلام به دست نمی آید، گفت: اسلام بودن نیازمند امکانات، برنامه ها، اجتماعات، نویسندگان و افرادی است که دست به دست هم بدهند و جمهوری و اسلام را با هم ترکیب کنند. کارهای زیادی انجام شده و در حال انجام است.

استاد حوزه علمیه کوم خاطرنشان کرد: غربی ها اصرار دارند جامعه ما را به فساد بکشانند و ما باید کاری کنیم که جامعه عادل از نظر ایمانی داشته باشیم. غربی ها انرژی و سرمایه زیادی را صرف فساد جوانان می کنند، باید توجه داشته باشیم، زیرا اگر جوانان فاسد شوند، جامعه دچار فساد می شود و این امر با همکاری همه قوا محقق می شود، بلکه همه قوا باید کمک کنند و به نتیجه برسند. نتیجه مطلوب

وی ادامه داد: قم مرکز ثقل روحانیت شیعه است. کوم متعلق به کل جهان تشیع است و آنها بر فساد کوم اصرار دارند. ما باید با این مسئله روبرو شویم و اگر تصمیم بگیریم و موفق شویم، موفق می شویم، زیرا اولاً ابزار و قدرت اظهار نظر در مورد حقایق اسلامی را داریم و ثانیاً افرادی داریم که مشکلات را کنترل می کنند و قوانین را می دانند. ایدئولوژی سیاسی، دست، نه، اما بخش مهمی در دست آنهاست.

آیت الله مکارم شیرازی فرمودند: در کوم گاهی اتفاقاتی می افتد که مردم انتظار آن را ندارند و بیشتر بیرون هستند. مشکل مواد مخدر در کوم بالاست، نیروهایی هستند که بر توزیع این مواد اصرار دارند، اما با وجود روحانیت و پلیس و نیروهای عقیدتی سیاسی، شکست می خورند.

وی ادامه داد: برای کوم حساب ویژه ای داریم، سالانه 20 میلیون زائر به کوم مشرف می شوند. این بزرگترین حوزه علمیه قم است و الان 80 هزار نفر در قم تحصیل می کنند و دریای بزرگی است که همه نیروها می توانند از این حوزه ها استفاده کنند. شما به کوم برسید، هر قوه عقیدتی، اخلاقی، تفسیری، فقهی و هر قدرتی که بخواهید در کوم است و باید از این سرمایه بزرگ استفاده کرد.

این مرجع تقلید می نویسد: یکی از وظایف ما پرورش قدرت و بهره برداری از آن است، آموزش طلاب آسان نیست، دوره طلاب در کوم 14 سال است، حتی طب با مدت طولانی آن کمتر از این است، از ادبیات عرب شروع کنید. و بعد از همه کتابها به زبان عربی استفاده و کار کن. ما به نوبه خود به رشد حوزه کمک می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید