ما امیدواریم که آتش یمن به درگیری و بحران پایان دهد

نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه افزود: امیدواریم تداوم آتش بس به درگیری برای همیشه پایان دهد و به نوبه خود بحران یمن را برای همیشه پایان دهد.

یکی از مقامات دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) همچنین گفت که افزایش قیمت مواد غذایی، تا حدی به دلیل جنگ در اوکراین، بر بودجه های بشردوستانه تأثیر گذاشته است.

به پیشنهاد سازمان ملل، آتش بس دو ماهه در یمن در دوم آوریل (13 آوریل) برقرار شد که مهمترین آن ورود 18 کشتی سوخت به بنادر الحدیده و مجوز دو پرواز هفتگی برگشت از این کشور بود. فرودگاه صنعا

با وجود نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف سعودی، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن در 12 ژوئن خبر داد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین گفت که گزارش هایی مبنی بر نقض آتش بس از سوی طرف های درگیر دریافت کرده است، بدون اینکه نامی از ناقض آن ذکر کند.

وی گفت: ما از هوتوها می خواهیم که به پیشنهادهای سازمان ملل برای بازگشایی راه ها پاسخ مثبت دهند.

نماینده بریتانیا در سازمان ملل همچنین از انعطاف طرف های درگیر که منجر به آتش بس طولانی مدت شد، استقبال کرد و تاکید کرد که تمام راه های اصلی یمن باید فورا باز شود.

نماینده انگلیس ابراز امیدواری کرد که با پاکسازی میادین مین تلفات غیرنظامیان در یمن به صفر برسد.

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین با اشاره به افزایش نشانه های مثبت در یمن در نشست شورای امنیت از تمدید آتش بس در این کشور به دلیل دشواری های آن استقبال کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل از کار میانجیگری پیچیده انجام شده توسط فرستاده ویژه سازمان ملل ستایش کرد و خواستار رفع تمامی محدودیت ها در دسترسی به غذا و منابع در یمن شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت: شرایط کنونی بهترین فرصت برای صلح در یمن است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه ای با اشاره به اینکه کار دشواری در پیش است، بدون اشاره به تعهدات دیگر کشورها، گفت: ما از هوتوها می خواهیم که با باز کردن راه به صلح پایبند باشند.

او می گوید واشنگتن به دنبال راه های جامع برای دستیابی به صلح است.

نماینده امارات در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت با بیان اینکه یمنی ها از این جنگ طولانی خسته شده اند و از آتش بس استقبال می کنند، خواستار حضور زنان و جوانان در تمام تلاش های صلح در یمن شد.

در 26 آوریل 1994، عربستان سعودی در قالب ائتلافی متشکل از چندین کشور عربی از جمله امارات با کمک و چراغ سبز ایالات متحده و آمریکا تهاجم گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد. رژیم صهیونیستی

برخلاف انتظار عربستان، حملات آنها به سنگر مقاومت یمن برخورد کرد و پس از هفت سال ثبات و حملات دردناک یمن به عمق خاک عربستان به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به امید خروج از یمن مجبور به پذیرش آتش بس شد.

دیدگاهتان را بنویسید