ما برای رسیدن به یک توافق قوی و قابل اعتماد وارد مذاکره شدیم


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881555

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان رویکرد ایران در مذاکرات هسته ای برای دستیابی به توافقی قوی، باثبات و قابل اعتماد را بررسی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از نورنیوزشیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر که به تهران سفر کرده است. بعد از وی ظهر چهارشنبه با امیر دریادار علی شمخانی، نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، منطقه ای، تحولات سیاسی و امنیتی اخیر و بررسی برخی موارد خاص گفت وگو کرد.

دریادار شمخانی در این دیدار به تشریح سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و نقش محوری همسایگان در روابط خارجی کشورمان پرداخت و اظهار داشت: سیاست همیشگی ایران در قبال همسایگان توسعه روابط همه جانبه و راهبردی است. با تو همسایه حسن است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به تروریسم و ​​صهیونیسم به عنوان دو عنصر اصلی ایجاد ناامنی در منطقه اشاره کرد و افزود: هرگونه ائتلاف با رژیم صهیونیستی و لو ناامنی و غیرنظامی، ثبات و امنیت منطقه را تهدید خواهد کرد.

شمخانی با بیان اینکه رفتار ایران در منطقه نشان می دهد که جمهوری اسلامی همواره به عنوان یک راهبرد دائمی به امنیت جمعی و حفظ تمامیت ارضی کشورها علاقه مند بوده است، خاطرنشان کرد: با محکومیت اشغال کویت توسط صدام و حمایت از قطر در مقابله با زیاده خواهی و زورگویی گویی برخی از کشورهای منطقه نمونه بارز چنین استراتژی هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، رویکرد ایران در مذاکرات هسته‌ای را دستیابی به توافقی قوی، باثبات و توانمند دانست. خواندن وی خاطرنشان کرد و افزود: تحریم های سرکوبگرانه علیه ایران باید به گونه ای برداشته شود که همه کشورها با حفظ منافع بلندمدت به راحتی در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: ایران دور جدیدی از مذاکرات را در وین با هدف دستیابی به توافق آغاز کرده و مانند گذشته تا احقاق حقوق قانونی خود به دیپلماسی پایبند خواهد بود.

شمخانی در پایان با اشاره به میزبانی جام جهانی 2022 توسط قطر، برای این کشور در برگزاری باشکوه این مسابقات آرزوی موفقیت کرد و بار دیگر آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری همه جانبه در این زمینه اعلام کرد.

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز با ابراز خرسندی از سفر خود به ایران، بر تداوم گفت وگوهای منطقه ای برای رفع برخی موانع مصنوعی و تسریع روابط دوجانبه و چندجانبه بین کشورها تاکید کرد. .

وی با اشاره به حمایت قاطع قطر از مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، افزود: همه طرف‌ها باید هر چه سریع‌تر با پذیرش تعهدات برجامی به توافق برگردند.

وزیر امور خارجه قطر نیاز اصلی منطقه را ثبات پایدار و همکاری همه جانبه برای رفاه و آسایش ملت‌ها دانست و گفت: قطعاً شکل‌گیری توافق در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای برای افزایش ثبات در این کشور مفید خواهد بود. منطقه.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید