با اراده جدی وارد مذاکره در وین شدیم/ تمرکز و اولویت اصلی رفع تحریم هاست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایرانی در وین در گفت‌وگویی درباره این دور از مذاکرات گفت: این مذاکرات انجام شد.

وی گفت: ترکیب هیئت جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده عزم و جدیت ایران برای برداشتن گام های جدی در جهت رفع تحریم های غیرقانونی و سرکوبگرانه آمریکا علیه ملت ایران است.

رئیس هیئت ایرانی حاضر در این مذاکرات که با خبرگزاری صدا و سیما گفت و گو داشت، گفت: امیدواریم این مذاکرات نقش موثری در تحقق هدف جمهوری اسلامی ایران برای رفع این تحریم ها داشته باشد.

*در این دور از مذاکرات، تمرکز و اولویت اصلی رفع تحریم ها خواهد بود

وی همچنین درباره مدت زمان این دور گفت‌وگوها گفت: در این دور از مذاکرات، تمرکز و اولویت اصلی رفع تحریم‌ها خواهد بود و اکنون نمی‌توان مدت زمان این دور مذاکرات را پیش‌بینی کرد، اما جلسه افتتاحیه روز دوشنبه برگزار می شود و چشم انداز آینده این دور مذاکرات توسط هیئت های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت و احتمالا چارچوب و زمان برگزاری این دور روز دوشنبه مشخص خواهد شد.

این دیپلمات ارشد ایرانی همچنین درباره رایزنی های دوجانبه و سه جانبه در آستانه نشست امروز کمیسیون مشترک شورای امنیت گفت: پیش از آغاز دور جدید مذاکرات، رایزنی هایی با برخی از کشورهای درگیر در مذاکرات داشتیم.

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه هیات های کارشناسی ایران با هیات های کارشناسی روسیه و چین و روز یکشنبه با سفرای روسیه و چین که در راس هیات های دو کشور در مذاکرات 1+5 هستند، دیدارهای مفیدی داشتند. با ایران، در هیأت با من ملاقات کرد. «ایران سازمان‌های بین‌المللی در وین داشت.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: برای آمادگی برای آغاز مذاکرات ایران و 1+5 در دور جدید مذاکرات که روز دوشنبه 29 آذرماه در وین برگزار می‌شود، مذاکرات متنوع و مفیدی با روسیه و چین داشتیم. “

به گزارش فارس، باقری همچنین با انریکه مورا معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک در وین دیدار کرد.

نشست کمیته مشترک برجام (دوشنبه 8 آبان) در هتل پله کوبورگ وین با حضور هیات های اصلی برجام (ایران و 1+5) (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گزارشی تصویری از 100 روز مسئولیت خود و در آستانه مذاکرات وین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات شرکت نخواهد کرد.

ما تمام تمهیدات لازم را برای دستیابی به یک توافق خوب و سریع در صورت بازگشت طرف‌های دیگر به تعهدات کامل خود انجام داده‌ایم و مواضع و خواسته‌های خود را پس از مذاکرات گذشته و سندی که اعلام کرده‌ایم به صراحت اعلام کرده‌ایم. عنوان شورای امنیت سازمان ملل و قطعنامه تصویب شده. دیدگاه روشن جمهوری اسلامی ایران این است که حقوق و منافع ملت ایران باید پای میز مذاکره تامین شود و تحریم ها برداشته شود و امیدواریم بتوانیم در مذاکرات وین گام های اساسی و موفقی برداریم. .

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی اخیر در پاریس با اشاره به مذاکرات 28 دسامبر در وین با بیان اینکه مذاکره هسته‌ای نداریم، گفت: موضوع اصلی پیامدهای خروج آمریکا از برجام و غیرقانونی است. تحریم».

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید