ما به شدت به تحریم های آمریکا پاسخ می دهیم


ساعت: 19:54
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810883

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که به تحریم های جدید آمریکا که به بهانه تحولات اوکراین علیه اوکراین وضع شده است، پاسخ قاطعانه ای خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه به تحریم های اخیر آمریکا به بهانه تحولات اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شکی نیست که این تحریم‌ها با واکنشی قوی مواجه خواهد شد که لزوماً متقارن نیست، اما ساختار خوبی دارد و برای طرف آمریکایی حساس است.

در این بیانیه آمده است: روسیه ثابت کرده است که با وجود تمام هزینه‌های تحریم‌ها، می‌تواند خسارات ناشی از آن را به حداقل برساند و علاوه بر این، فشار تحریم‌ها را نمی‌توان تعیین کرد. مصمم به دفاع از منافع خود خواهیم بود

وزارت خزانه داری آمریکا صبح چهارشنبه جزئیات تحریم های روسیه را منتشر کرد. تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا بانک های روسیه و چندین مقام روسی را هدف قرار داده است.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا به اعمال تحریم های جدید واشنگتن علیه مسکو به دلیل حوادث اوکراین و به رسمیت شناختن استقلال جمهوری های دونتسک و لوهانسک توسط روسیه واکنش نشان داد.

سفیر روسیه در آمریکا به واشنگتن هشدار داده است که اعمال تحریم ها علیه روسیه هیچ مشکلی را حل نمی کند. آنتونوف گفت: تصور اینکه کسی در واشنگتن امیدوار باشد که روسیه با گسترش تحریم ها سیاست خارجی خود را تغییر دهد، بسیار دشوار است.

وی افزود: «من حتی یک روز را به خاطر نمی آورم که کشور ما بدون محدودیت های اعمال شده توسط دنیای غرب زندگی کند. ما یاد گرفته ایم در چنین شرایطی نه تنها برای بقا، بلکه برای توسعه کشورمان کار کنیم.

علاوه بر این، پس از اینکه آلمان اعلام کرد پروژه خط لوله نورد استریم 2 را متوقف کرده است، دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون فعلی شورای امنیت روسیه در توییتر نوشت که اروپایی‌ها به زودی باید هزینه 1000 متر مکعب گاز را بپردازند. پرداخت 2000 یورو (2200 دلار).

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید