ما خیلی خسته بودیم؛ برای استقلال باید ریکاوری کنیم


ساعت: 01:36
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840083

سرمربیان نفت آبادان و مس پس از دیدار هفته بیست و هشتم که با برتری مس به پایان رسید در نشست خبری صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا منصوریان سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان در نشست خبری پس از شکست دو بر صفر مقابل مس رفسنجان گفت: دو اشتباه داور درست بود. آنها سه بار به دروازه ما رسیدند و 2 گل زدند. از نیمه اول خیلی خوشحال شدم، دروازه بان عمانی در سطح اول آسیا گلزنی کرد و چند موقعیت گل را از دست دادیم.

وی افزود: منشا ضربه بسیار زیبایی زد و نمی گویم دروازه بان ما باید این توپ را می گرفت. بازیکنان ما تلاش کردند و می توانستیم برنده شویم، اما بازیکنان من با تمام وجود بازی کردند.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان افزود: شکل و شمایل کار ما درست نخواهد بود و باید در این کار حکمت وجود داشته باشد. تمام زندگی ام را با نقشه خدا بستم. می دانم که دو بازی باقیمانده ما در آینده می تواند پلی باشد و بازیکنان ما باید بیشتر مراقب باشند.

وی با بیان اینکه رضا جبیره در خط حمله تنها بود گفت: خط حمله ما سه نفره بود، با سیستم 4-3-2-1- بازی کردیم که سیستم بسیار خوبی است. من با این سیستم در استقلال، نفت تهران و ذوب آهن بازی کردم. بستر او باید برای این تیم هم فراهم می شد و نیاز داشتیم مهاجمی مثل جبیره بیاید. تنها نکته عجیب این دیدار گل نشدن توپ های ما بود. ما در حال تلف کردن زمان هستیم تا جوبیلی خود را در فرم بی نقصی قرار دهیم. بخشی از آن را شروین پوشیده و بخشی را رضا. با توجه به زمانی که در ابتدای فصل برای بستن تیم داشتیم، با اراده خوب جلو رفتیم. فوتبال آبادان، هوادارانش باید منطقی تری به فوتبال نگاه کنند.

منصوریان گفت: در بازار چیزی که می‌خری نمی‌توانی بروی 300 هزار دلار مهاجم خارجی بیاوری. تیمی که بودجه اش مشخص است باید بر اساس همان بودجه خرید کند. اما برای تشکیل تیممان که در آن زمان تشکیل شده بود باید مدت زیادی منتظر می ماندیم اما امروز نمی توانم هیچ ایراد تاکتیکی به تیمم را قبول کنم. دو گل زدیم، 3-4 گل نزدیم، در کل از هواداران استقبال می کنم. من به نوبه خود از بازیکنان تیم شکایت می کنم و عذرخواهی می کنم. بهانه اش این بود که می خواستیم در حضور هواداران برنده شویم و گلایه من این است که 30 ماه دیگر روی زمین می رویم و ذائقه هوادارانمان را می بینیم، اما تا آستانه تحمل هوادارانمان درست نشود، می توانی. با من یا مربی دیگری همراه نباش. خیلی جلوتر حرکت کن زیرا استرس و اضطراب تیم جوان را تشویق می کند.

وی افزود: در سال های اخیر مرور کرده ام که بازی نفت آبادان را در خارج از خانه راحت تر دیده ام. بخشی از آن امروز از بیرون کارگردانی شد، مردی به نام امید آبادانی را در تیم خود پیدا نکردیم. هواداران شعار امید آبادانی می دادند، فکر می کردم گفتند امید حامدی فر، اگر بعداً فهمیدی امید آبادانی کیست، بگو. هر وقت نیمکت نشین را نگاه می کردم تا ببینم امید آبادانی کیست، هیچکس را پیدا نکردم.

منصوریان با اشاره به حضورش در باشگاه استقلال گفت: 25 سال است که استخوان استقلال را می شکستم. اگر کسی از روی سکوها با کسی تماس بگیرد، متوجه می شویم که او چندین بار از کتاب حذف شده است. ورزشگاه 120 هزار نفری را در داخل و خارج از ایران دیده ام. در نهایت شما 10000 نفر در استادیوم خود دارید. یک بار در استقلال که تیم مردد بود و من بازیکن بودم، یک مرد تشویق شده را دیدیم که اصلا در تهران نبود و فهمیدیم چه خبر است. و اینجا که در کل خیلی راحت است، در تیم هایی با جمعیت زیاد تمرین کرده ام و بازی کرده ام. کسانی که روی آن می نشینند برادران من هستند، پسرانی که به حرف های افراد بالا گوش می دهند.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان با اشاره به تاریخچه فوتبال آبادان گفت: این را یک بار در نشست خبری گفتم، همه پادشاهان از فوتبال آبادان، هرمشهر و خوزستان هستند. در مقطعی از جام تخت جمشید فوق ستاره های کشور را داشتی. دوره سلامت و مجاهد کدرابی از بازیکنان برتر را داشتید. تو مسعود شجاعی را داری، ابراهیم قاسم پور را داری و … رهبر همه کسانی که به شاگردانشان افتخار می کنم پرویز دهداری است. آبادان همیشه آدم خوبی بوده است، برای تیم خوبی بودن باید تفکر تغییر کند. ایده این است که وقتی هوا سرد است از استادیوم خارج شوید و اول به خانه بیایید، اما وقتی به استادیوم می آیید باید بدانید که این گنجینه ماست. من نیازی به حمایت ندارم، بعد از چندین سال کار، کارم را خوب بلدم. چندین سال دستیار کیروش و در عین حال سرمربی تیم امید بودم. من شخصا به آبادان آمدم. من یک قرارداد دو ساله بزرگ را پشت سر گذاشتم، این را نمی گویم، هرکس می آید با استرس تکلیفش را انجام می دهد.

وی افزود: بچه های تماشاگران از این ارتفاعات خط کشی می کنند. آنها باید به نوجوانان و کودکان درس صبر بیاموزند. باید به ما یاد بدهند که پشت تیممان بایستیم نه اینکه حسین کولی خان را صدا بزنیم و بگوییم امید آبادانی. وسط بازی گفتم امید حامدی فر چقدر تشویق می شود، دو سه اشتباه کرد، شاید می خواهند روحیه اش را بگیرند. اما یکی از کلکسیونرها آمد و به من گفت که یک نفر را تشویق می کنند. به نظر من همه باید تلاش کنیم که خوب باشیم و اگر فردی منصوریان را عوض کرد، حداقل باید لیاقتش را داشته باشد. در 7-8 سال گذشته، تاریخ نشان داده است که دوستی ها و روابط بر هنجارها تأثیر می گذارد. لیاقت این جمعیت بیش از اینهاست. خبرنگاران عزیز کمک کنید تا فکر آسیب زدن به بازیکن و حواس پرتی مربی از بین برود و هواداران را تشویق کنید تا تا دقیقه 90 بدانند بالاخره می توانیم گلزنی کنیم.

منصوریان ادامه داد: تیم ما توانایی گلزنی را دارد. اما وقتی یکدفعه می آیند و چند چیز می گویند، بحث دیگری است. بازیکن داخل زمین من را خیلی دوست دارد، برای برخی از آنها پدر و برای برخی دیگر برادر هستم. ما به عنوان یک خانواده در یک میز زندگی می کنیم. این مشکلات مرا از تعادل خارج می کند. آنها به دنبال بی پروایی هستند و بقیه عصبی می شوند. من فوتبال آبادان را با تمام وجود دوست دارم و مردم را هم دوست دارم اما بعضی ها هم شیطون هستند و روی آن می نشینند. مثل خودمان وقتی بازی رئال مادرید و میلان را تماشا می کنیم کافی است یکی به ما بگوید فلانی بد بازی می کند و ذهنمان برمی گردد و شروع به صحبت می کنیم. آبادان نیاز به تغییر موضع دارد و این تنها با کمک رسانه ها میسر می شود.

وی افزود: شما دارید مسیر و چراغ راهنمایی می سازید، ما با امیرخان در استقلال بزرگ شدیم که سیاست را از بالا بستیم. به همه گفته بودیم که امیرخان سه سال در استقلال می ماند. هر چی بالا گفتی این تیم باید نتیجه بگیره پس میگم اینجا سخت میشه. گلایه من این است که بعد از 30 ماه با تماشاگران روی صحنه رفتیم، واقعاً عذرخواهی می کنم. یک نفر آهی از سر آسودگی کشید و گفت یک سال است تمرین نکرده ام و به او گفتم تو هم تمرین کن نفسم نفس می کشد. حتما به این بچه گفته شده که این کار را بکند.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان درباره اینکه آیا باشگاه برای فصل آینده با او صحبت کرده است یا خیر، اضافه کرد: بله، هیات مدیره و رئیس باشگاه با من صحبت کردند اما مشکل داشتیم. هیئت مدیره ما توسط عزیزی که نمی خواهم غیبت کنم وتو شده و آقایی از مسئولین شهرستان به وزیر نفت زنگ زده اند که هیأت مدیره ندهید، چرا؟ چون مثلا دکتر محمدی ما و آقای کشاورزی می ایستند پول بیاورند. همه از ارتباط و دوستی من با وزارت نفت خبر دارند، قرار بود ساعت 10 صبح سه هفته پیش هیات مدیره ما تشکیل جلسه دهد. رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره و همچنین سرپرست باشگاه باید حکم مدیریتی برای ایشان و دیگران صادر می شد که یک آقایی به من زنگ زد و من این کار و آن را می کنم، حالا این بنده خدا اینقدر بی سواد است. که نمی داند سه نفر از شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی آبادان باید سوار شوند. دوتا باید تهران باشه و دوتا هم معاوضه بشه ولی نمیتونی بری از خارج یا از بندر آدم بیاری. این آقا سهم خود را در هیات مدیره می خواهد، گاهی اوقات سرم درد می کند که در آبادان چیزهایی می بینیم.

وی افزود: فکر می کنم این اقوام فکر می کنند مردم آبادان چشم بسته اند. خیلی زشت است.

منصوریان با بیان اینکه باید به این سؤالات عادت کنیم، گفت: نه، لازم نیست عادت کنیم. ما باید از حقوق خود دفاع کنیم. فوتبال متعلق به فوتبال است. بگذارید الان در شرکت پالایش و پخش بگذارم. می توانم بگویم شیر گاز را ببندید و نفت کوره تولید کنید و با این راهکارها شرکت را منفجر کنید. من برای فوتبال ساخته شده‌ام، حتی شغل دومم را به عنوان مدیر رستوران نمی‌دانم و شریکم کار من را انجام می‌دهد. من دخالت نمی کنم. فوتبال ما برای فوتبالیست هاست. هیچ کس نباید با لباس فوتبال به عروسی برود و با هیکلش عکس بگیرد. فوتبال ما مردی است که آنجا ایستاده است. مردم را گیج نکنید انشاالله زودتر هیئت مدیره تشکیل بده. فوتبال همیشه برد و باخت دارد، آرسن ونگر خوب صحبت می کند، او می گوید باید کم باخت و بردهای زیادی داشته باشیم.

او درباره اینکه خودتان حاضرید در آبادان بمانید، گفت: بله قربان. اگر نمی خواستم، دیوانه نمی شدم که یک قرارداد بزرگ دو ساله امضا کنم و به اینجا بیایم. روزهای اول فصل دیدید که من سه هفته نبودم و دلتای کرونری شدید داشتم. هر روز صبح تا زنده بودم خدا را شکر می کردم. من خیلی راحت هستم و خیلی ها را دوست دارم و هر وقت از خانه در آبادان بیرون می روم جز آبرو و آبادانی چیزی ندارم. و دستشان را می بوسم. شاید بهترین واعظ شما در تهران باشم. به تهرانی ها گفتم اگر هتل نگرفتید، بروید ته لنجی و بگویید من در تهران جایی ندارم، شما را به خانه می برند و به شما غذا می دهند. حتما روزی به شما خاویار ماهی می دهند. شما بسیار محترم هستید، پس این شهر نیاز به بازسازی دارد.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان خاطرنشان کرد: اینجا یکی از افراد مورد علاقه دولت میهمانم بود، از او خواستم در خصوص باقیات و صلاحیت ها کاری انجام دهد. فاضلاب آبادان و هرمشهر را تعمیر کنید، یعنی 10 نسل بعد از خود را بیمه کرده اید. او به من قول هایی داد که امیدوار است به آنها عمل کند.


ربیعی: ما خیلی مستهلک شدیم. استقلال را بازگرداند

محمد ربیع سرمربی تیم فوتبال مس پس از پیروزی 2 بر صفر مقابل نفت آبادان در نشست خبری گفت: از عدم حضور در نشست خبری روز گذشته عذرخواهی می کنم. ساعت 22:30 رسیدیم، به تیم های نفت آبادان و منصوریان خسته نباشید می گویم و خدای ناکرده خسته نباشید، صادقانه به بازیکنانم می گویم که برای چنین شرایط جوی چه انرژی می گذارند. در نیمه اول یکی دو موقعیت داشتیم، اما در ابتدای بازی دوم نفت بهتر بازی کرد، اما در ادامه بر بازی مسلط شدیم و سیستم را تغییر دادیم و گل زدیم. در پایان بازی نفت آبادان ما را تحت فشار قرار داد اما روی یک ضد حمله به گل رسیدیم. نفت آبادان هم تیم خوبی دارد و منصوریان از جوانان خوبی استفاده می کند.

ربیعی افزود: کیفیت بازی هم خوب بود. در نیمه دوم، در یک سوم وسط، اشتباهات زیادی مرتکب شدیم و با حرکاتی که انجام دادیم، بر بازی مسلط شدیم. دو توپ خطرناک به دروازه بان ما برخورد کرد. به منصوریان تبریک می گویم. کاری به نتیجه ندارم، او تیم خوبی دارد و جوان خوبی دارد.

سرمربی تیم ملی گفت: خوشحالم که پیروز شدیم. ما دو رقیب هستیم که در بالای جدول رقابت می کنیم. فولاد و گل گهر که قبل از ما بازی کردند و بردند، شاید روی ذهن بازیکنان ما تاثیر گذاشته باشند. به هر حال یک جنگ وسط جدول از چهارم تا ششم وجود دارد و تلاش می کنیم با تمام انرژی در دو بازی اخیر بازی کنیم. هفته آینده باید مستقل بازی کنیم. در بازی امروز ما بسیار خسته هستیم. بازیکنان ما آب زیادی از دست داده اند و باید به خوبی ریکاوری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید