ما در مبادله برنج در مقابل اجاره ایستاده ایم / از منافع کشاورزان دفاع می کنیم

زمان: 12:43
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1777999

اسماعیل یزدان پنا گفت: امیدواریم معاملات برنج در خاورمیانه در این منطقه با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود انجام شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید اسماعیل یزدان پناه در گفتگو با بلاغ ، اظهار داشت: اهداف مرکز خرید و پایانه های برنج در سال 1988 با سهام 500 تاجر ، کارخانه دار و کشاورز در قالب یک شرکت سهامی خاص تاسیس شد و در سال 1993 این تخریب شد “شد.

وی با بیان اینکه فاز اول پایانه برنج 50 هزار متر مربع از کارخانه فاصله دارد ، گفت: در یکی از مهمترین نقاط مازندران که حدود 70 درصد تولید برنج استان در شعاع 50 کیلومتری این منطقه قرار دارد ، سه فاز این مجتمع این یک ساختمان مسجد است ، یک ساختمان تجاری است که همه موسسات ، ادوات کشاورزی در آن قرار دارند و در مرحله سوم یک ساختمان اداری عظیم و یک هتل وجود دارد تا افراد دیگر شهرها و کشورها بتوانند در اینجا تجارت کنند.

مدیر اجرایی مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی برنج ایران گفت: امیدواریم معاملات برنج خاورمیانه در این منطقه با توجه به پتانسیل و ظرفیت موجود انجام شود.

وی با اشاره به مشارکت در نمایشگاه های بین المللی برنج گفت: در نمایشگاههای مسکو ، قطر و ازبکستان و … شرکت کردیم و با برنج مرغوب مازندران طارم آشنا شدیم .برنج ایرانی واقعا سرکوب شد. در کشورهای همسایه ما برای یک کشور بیابانی. “اما بسیاری از دیدن این نمایشگاه ها شگفت زده شدند ، خوشبختانه برنج ما آنقدر خوب بود که بیشتر جذب ما شد.

مدیر مرکز تجارت بین الملل و پایانه صادراتی برنج ایران گفت: نیاز به چنین بستر تجاری مناسب در همه زمینه ها ضروری است ، پس از احداث سدها یک کانال تولید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حلقه تولید 60 درصد زنجیره را پشتیبانی می کند ، ما موفق به ساخت سیستم این مجموعه شدیم که نه تنها مایه افتخار مازندران ، بلکه استان است و از نظر خودکفایی و راهبردی مثر است. غذا.”

یزدان پناه با تاکید بر اینکه همه کشورهای توسعه یافته که امروزه صنعتی هستند عمدتا کشاورزی هستند ، خاطرنشان کرد: کشاورزی پردرآمدترین شغل در این کشورها است ، به عنوان مثال ایالات متحده دارای خودکفایی 11 ، یعنی 11 برابر ظرفیت غذایی خود و چین دو برابر می شود ، اما متأسفانه در کشور ما ، با وجود استانهای شمالی ، ما نباید لنگ باشیم.

وی گفت: “ما باید به امنیت غذایی کشور توجه کنیم.” “موضوع دیگر قیمت واقعی برنج است. ما باید منافع کشاورز را در قیمت گذاری در نظر بگیریم. برنامه ریزی دولت در نهایت باید از آرامش خاطر کشاورزان حمایت کند.”

این مقام مسئول افزود: در قیمت گذاری باید امسال هزینه های کشاورز در نظر گرفته شود. برنج طارم به دلیل کمبود محصول 29 هزار تومان قیمت دارد و برای کشاورز 40 هزار تومان هزینه دارد. امنیت غذایی کشور با شعارهایی مانند فرزند کمتر ، زندگی بهتری نیست که ما را دوباره در بحران قرار دهد.

وی از ائمه جمعه شهرهای مازندران خواست تا به خودکفایی برنج توجه بیشتری داشته باشند و ادامه داد: به عنوان سفیران فرهنگ در سراسر استان از چنین مجموعه ای برای حمایت از ماموریت هایی که در زمینه دانش و تحقیق “میدانم.

مدیر مرکز بین المللی تجارت برنج و پایانه صادراتی برنج ایران کمک مبادله برنج به کشاورزان را فراخواند و گفت: امسال موفق شدیم برنج را در بورس و کالاهای کشاورزی وارد کنیم ، اما متأسفانه برخی از رانت خواران نتوانستند شفافیت قیمتی را تحمل کنند. ، اما ما متوقف شدیم و امروز کشاورز نگران برنج نیست ، که برای مصرف کننده در شفافیت قیمت نیز مفید است.
انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید