ما متعهد به مسیر دیپلماتیک با ایران هستیم


ساعت: 21:33
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1896120

یک مقام کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که واشنگتن همچنان به مسیر دیپلماسی با ایران متعهد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جان کربی، سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت که دولت جان بایدن، رئیس جمهور آمریکا به مسیر دیپلماسی با ایران متعهد است.

جان کربی گفت “مذاکرات فعال” برای احیای توافق هسته ای ایران همچنان ادامه دارد. گفت: اینجا هیچکس دستش را روی هم نبسته است… ما فعالانه درگیر بحث هستیم.

این مقام کاخ سفید در بخشی دیگر از بیانیه خود با وجود اینکه دولت بایدن متعهد به مسیر دیپلماسی با ایران است، گفت: دولت آمریکا می خواهد مطمئن شود در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه های دیگری برای جلوگیری از هسته ای ایران خواهد داشت. سلاح.”

جان کربی گفته است که به اندازه گذشته به توافق هسته ای با ایران نزدیک نیست. او گفت: «اختلافات در مذاکرات باقی است.

آخرین دور از مذاکرات برای رفع تحریم های ایران پس از پنج ماه وقفه از 13 تا 17 اوت در وین برگزار شد. این دور از مذاکرات پس از آن برگزار شد که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقاله ای در روزنامه فایننشال تایمز گفت که بسته جدیدی از پیشنهادات را روی میز گذاشته است که حاوی راه حل های به روز در مورد لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای ایران است. جمهوری اسلامی ایران و آمریکا چندین بار با میانجیگری اتحادیه اروپا پاسخ های خود را به متن اتحادیه اروپا رد و بدل کرده اند.

تحلیلگران می گویند عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف نظر با کنگره و مشکلات داخلی در ایالات متحده، پشت بی میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه های اخیر بوده است.

بایدن در سال 2021 زمانی روی کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران نتوانست به اهداف خود دست یابد. این سیاست علاوه بر ناکامی در دستیابی به توافق هسته ای جدید، باعث ایجاد دودستگی در روابط کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس شده و اثربخشی نظام تحریمی را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و از همه مهمتر تهدید می کند. تقویت روند مبارزه با استکبار در ایران.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها، کسب تضمین در مورد دوام برجام و رفع ادعای پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از خواسته‌های اصلی خود در مذاکرات لغو تحریم‌ها دانسته و تاکید کرده است که تنها بازگشت به برجام است. توافق دوجانبه ای که در جایگزینی برخی محدودیت ها منافع اقتصادی ملموسی برای ملت ایران به همراه خواهد داشت و همراهی را منطقی می داند و می پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید