آماده بازگشت به برجام هستیم/ متعهد به تامین امنیت رژیم صهیونیستی هستیم

وی افزود: ما همچنین آماده تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای حل مسائل خارج از برجام هستیم. انریکه مورا (هماهنگ کننده اروپایی مذاکرات وین) به انتقال پیام ایران به آمریکا ادامه می دهد و برای به نتیجه رسیدن موفقیت آمیز مذاکرات تلاش می کند.

ند پرایس بدون اشاره به زیاده خواهی های کشورش گفت: اگر ایران می خواهد لغو تحریم ها فراتر از برجام باشد، باید نگرانی های ما را که فراتر از برجام است برطرف کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «اگر آنها نمی خواهند از این مذاکرات برای حل و فصل دیگر مسائل دوجانبه استفاده کنند، ما مطمئن هستیم که می توانیم به سرعت به یک تفاهم مشترک در مورد برجام برسیم و اجرای آن را آغاز کنیم».

وی در ادامه گفت که ایران باید این تصمیم را بگیرد. همه طرف‌هایی که مستقیماً در این مذاکرات مشارکت داشته‌اند، می‌دانند که چه کسانی پیشنهادات سازنده ارائه کرده‌اند و چه کسانی با حسن نیت مذاکره نکرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده تصمیم گرفته است سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی خارج کند، گفت: ما در مورد این موضوعات به طور علنی صحبت نمی کنیم. ایرانی ها از مواضع ما در مسائل مختلف آگاه هستند.

وی گفت ما به دنبال بازگشت مشترک برای پایبندی به برجام هستیم. اگر آنها بخواهند در مورد مسائل خارج از برجام مذاکره کنند، ما می توانیم این کار را انجام دهیم، اما آنها باید با حسن نیت و متقابل وارد این مذاکرات شوند.

ند پرایس در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که جو وین در آن زمان از او پرسیده بود آیا منفی بود، در پاسخ به سوال یکی دیگر از سخنگویان وزارت خارجه ایران گفت که می خواهد در مورد فضای مذاکرات صحبت کند، نمک به زخمم مالیدن. – اوه! تنها چیزی که مهم است این است که آیا می توانیم به تعهد مشترک نسبت به برجام بازگردیم یا خیر.

وی گفت: در این مرحله نمی دانیم که آیا می توانیم به این مرحله برسیم یا خیر. ما در مورد پیشرفت مهمی که حاصل شده است صحبت کرده ایم، اما چندین هفته است که در وضعیت متفاوتی قرار داریم، بنابراین هم برای شرایط دستیابی و هم برای عدم دستیابی به تعهد مشترک به برجام آماده می شویم.

ند پرایس می گوید ترجیح می دهیم به پایبندی به برجام برگردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره زندانیان دو تابعیتی ایران، با تکرار ادعاها درباره پیشرفت برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: نگرانی‌های متعددی در مورد ایران داریم که اولین نگرانی، برنامه هسته‌ای این کشور است و از سال 2018 پیشرفت کرده است. اکنون به یک چالش امنیتی برای جهان و منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه موضوع چهار شهروندی دوتابعیتی در ایران یکی از نگرانی های واشنگتن است، بازداشت آنها را ناعادلانه خواند و گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای بازگرداندن آنها به خانواده هایشان انجام خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پیشتر گفته بود که دو راه برای مذاکره با ایران برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل و آزادی تابعیت دوگانه در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها که از 26 آذرماه سال گذشته آغاز شده بود، از 11 مارس 2014 به پیشنهاد نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی وارد تعطیلات شد و مذاکره کنندگان برای رایزنی های سیاسی به پایتخت های خود بازگشتند. اکثر کشورهای درگیر در مذاکرات می خواهند مذاکرات زودتر به پایان برسد، اما توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران می گوید اگر طرف آمریکایی واقع بینانه عمل کند، امکان دستیابی به توافق در وین وجود دارد. توافق در ایران سندی است که تحریم ها تا حد امکان برداشته می شود و منطقه نیز از اجرای آن منتفع می شود.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تهران گفت: در حال حاضر جو وین منفی نیست زیرا ایران و 1+5 هر کاری که ممکن است انجام داده اند و منتظر پاسخ مناسب واشنگتن برای رفع نگرانی هستند. «واشنگتن سیاست تأخیر را دنبال می کند و وین برای احیای برجام روحیه خوبی دارد.


در واکنش به هشدار رئیس جمهور ایران نسبت به رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درباره هشدار جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، با تکرار ادعاها و لفاظی ها در راستای سیاست ترس از نفوذ منطقه ای ایران، تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

وی بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به حمایت واشنگتن از گروه‌های تروریستی و جنایات بیش از یک دهه رژیم صهیونیستی و اقدامات تروریستی این رژیم از جمله در سرزمین‌های اشغالی، مدعی حمایت ایران از تروریسم، امنیت بین‌المللی و رژیم صهیونیستی شد. این حکم اسرائیل و فراتر از آن را تهدید می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر تعهد آمریکا به تضمین امنیت اسرائیل در ادامه تهدیدها و لفاظی های واشنگتن علیه ایران گفت: ما این تعهد را به طرق مختلف نشان داده ایم. ما به همراه شرکا و شرکای منطقه‌ای خود از جمله اسرائیل، از همه ابزارهای مناسب برای مقابله با نقش بی‌ثبات‌کننده سپاه در منطقه استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جوار مرقد بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ارتش و سپاه گفت: ارتش و سپاه به عنوان دو یگان مقتدر فرمانده معظم کل قوا، متحد، برادر هستند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی های فراوانی است که مهم ترین آن داشتن نیروهای مخلص و معنوی است. افراد خطرناک

رئیس جمهور ادامه داد: ارتش از تحریم ها منتفع شده و به قدرت رسیده است و امروز صنعت نظامی ما در کشور در بهترین وضعیت قرار دارد بنابراین باید از صنایع نظامی خود در صنعت کشور استفاده کنیم.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه کوچکترین تحرکات دشمنان به واکنش ما پاسخ خواهد داد، افزودند: پیام رژیم صهیونیستی این است که اگر به دنبال عادی سازی روابط با کشورهای منطقه هستید، بدانید که کوچکترین حرکت شما این است و امنیت ما هیچ است. رازداری کنید و بدانید که حتی اگر کوچکترین تحرکی از جانب شما علیه ملت ما رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود و قدرت نیروهای مسلح ما شما را تنها نخواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید