ما متعهد به استخدام شرکتی بر اساس قرارداد هستیم


ساعت: 17:41
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912704

پیگیری الزامات نیروهای شرکتی علوم پزشکی ایرانشهر؛

نیروهای شرکتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار از روند پرداخت معوقات مالی و تغییر وضعیت خود گلایه و انتقاد دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تعدادی از نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در تماس با تحریریه خبر عصرهامون ضمن گلایه از متولیان قراردادهای کاری گفتند: امنیت شغلی نسبت به سایر نیروهای رسمی نداریم، قراردادهای ما برای یک ساله و این قراردادها سالیانه تمدید می شود.


به گفته این افراد؛ بیمه آنها هست و بیمه هستند اما مشکل اصلی نیروهای شرکتی افزایش دستمزدها و تغییر شرایط است به طوری که نیروهای شرکتی در بیمارستان ها شاید بیش از 60 درصد کار پزشکی را انجام می دهند و بار آن است. بر دوش آنها سنگین است، اما نسبت به افزایش دستمزدها کمتر از نیروهای رسمی است.



حقوق کارکنان شرکت ها بار مالی سنگینی برای دانشگاه علوم پزشکی ایرانشار است

محسن حسین بر مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به قول معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در خصوص افزایش حقوق نیروهای شرکتی یکی از موضوعات مهم و برجسته در این مدت، کاهش فاصله دریافتی همکاران در حوزه سلامت با یک شرکت در دانشگاه های علوم پزشکی است که تاکنون گام های مهمی در این زمینه برداشته شده است.


وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیش از 1500 کارمند شرکتی دارد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و وزارتخانه، پرداخت حقوق به کارکنان شرکت ها هزینه و بار مالی بسیار سنگینی برای دانشگاه است.


مدیر روابط عمومی دانشگاه ادامه داد: اجرای تحلیل جدید با توجه به ارزیابی منابع توسعه و برنامه ریزی به همراه رایزنی با وزارتخانه بین پنج تا هفت میلیارد تومان بدون اضافه کار و مزایای پرداختی دارای مالی سنگین است. باری که در توان دانشگاه نیست زیرا باید از درآمد برداشت شود. به طور انحصاری توسط دانشگاه پرداخت می شود.


وی با بیان اینکه تمامی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر زیان ده هستند، تصریح کرد: طی بررسی های انجام شده تنها درآمد دانشگاه از بیمارستان ها بوده و وزارتخانه برای پرداخت مالی نیروهای شرکتی کمک خاصی نمی کند. ، اما حقوق این نیروها باید از محل درآمد اختصاصی دانشگاه هزینه شود.تنها منبع درآمد دانشگاه خدمات درمانی بیمارستان است.


حسین بر گفت: در تحلیل جدید طی رایزنی با وزارتخانه مقرر شد اولین پرداخت با دو ماه حقوق معوق اجرا و پرداخت شود.


وی با اشاره به راهکارهای ریاست و مدیریت منابع توسعه دانشگاه برای حل مشکل مالی نیروهای شرکتی، اذعان داشت: رایزنی با وزارتخانه برای تامین اعتبار مالی و تبدیل تعدادی از نیروهای شرکتی به فراخوان جذب نیرو در آینده. ماه ها یکی از مهمترین تصمیمات است.چون حقوق کارکنان شرکت به صورت توافقی توسط خزانه دولت پرداخت می شود و دیگر بار مالی برای دانشگاه ندارد.


مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: 500 پروژه عمرانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در حال انجام است و از طرفی ضرر و زیان بیمارستان هایی که درآمد چندانی ندارند و هزینه هنگفت بازپرداخت حقوق کارکنان این شرکت که بار مالی بر دوش دانشگاه وارد می کند از مهم ترین آنهاست که مواردی از تاخیر در حقوق این نیروها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید