ما متعهد به بازگشایی کنسولگری خود در اورشلیم هستیم


ساعت: 04:48
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1842985

سخنگوی وزارت امور خارجه وعده داده است که دولت جو بایدن به بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس متعهد است و در حال مذاکره بیشتر با اسرائیلی ها و فلسطینی ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، سفارت واشنگتن در اسرائیل را در سال 2018 از تل آویو به اورشلیم منتقل کرد و یک مرکز جداگانه در این شهر را که به عنوان کنسولگری فلسطینی ها عمل می کند، بست.


جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که پس از ترامپ ریاست جمهوری را بر عهده گرفت، قول داده است که کنسولگری خود را به روی فلسطینیان بازگشایی کند، اما هنوز تاریخی را تعیین نکرده است، اما به وعده خود عمل نکرده است.

رژیم صهیونیستی با این طرح مخالفت کرد و گفت کنسولگری آمریکا باید در خارج از بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی مستقر شود.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد گزارش‌ها مبنی بر امتناع ایالات متحده از بازگشایی کنسولگری خود به روی فلسطینی‌ها گفت که باید اقدامات مختلفی برای بازگشایی هر مرکز دیپلماتیک انجام شود. حساسیت خاصی نسبت به این مرکز وجود دارد. ما با شرکای فلسطینی و اسرائیلی خود روی این موضوع کار می کنیم.

روزنامه تایمز اسرائیل روز یکشنبه به نقل از مقامات آمریکایی و فلسطینی که نامشان فاش نشد، نوشت که واشنگتن به جای بازگشایی این مرکز، قصد دارد هادی عمرو، دیپلمات ارشد فعلی وزارت خارجه آمریکا در منطقه را به عنوان فرستاده ویژه برای فلسطینیان منصوب کند.

پرایس از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و گفت که اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید