بنت بار دیگر مخالفت خود را با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی اعلام کرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل روز شنبه موضع کابینه خود را مبنی بر افتتاح کنسولگری آمریکا در بیت المقدس برای فلسطینیان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی ساما، بنت در نشست خبری مشترک با لیبرمن وزیر دارایی و لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: موضع وی این است که کنسولگری آمریکا جایی برای خدمت رسانی به فلسطینیان در بیت المقدس وجود ندارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی خواند و گفت که موضع خود را صریح و بدون تظاهر بیان کرده است.

نفتالی بنت همچنین گفت که قصد دارد با توافق با نمایندگان شهرک ها شهر آویتار را ایجاد کند. او توضیح داد: «ما پشت همه توافق‌هایی که امضا کرده‌ایم ایستاده‌ایم.

وی گفت: کابینه پایدار است و روزهای خود را پر خواهد کرد و فردا صبح با کابینه و بودجه ثابت شروع می کنیم و آزمون بزرگ خودکنترلی است.

وی ادامه داد: از تضاد بین ما که بگذریم، انتخابات به این زودی ها برگزار نمی شود و اسرائیل را ده قدم به جلو می بریم.

لیبرمن گفت که به خاطر نمی آورد هیچ کابینه ای در اسرائیل در این سطح بین وزرا همکاری داشته باشد و سطحی از همکاری و ضمانت های متقابل بین وزرا وجود دارد که قبلاً ندیده بود و گاه گاه اصطکاک و تقابل وجود داشت. سوال ..

جروزالم پست اخیرا گزارش داد که بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی نیاز به تاکید کابینه در تل آویو دارد. اما کابینه نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل با این اقدام مخالف است.

یک روزنامه عبری ماه گذشته به نقل از بنت نوشت که در دیدار با بایدن در کاخ سفید (در ماه اوت) در مورد سه موضوع ایران، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس اشغالی و بسته شدن شهرک‌ها به بایدن نه گفته بود. ساحل غربی

اولین بار در ژوئن سال جاری بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن کنسولگری خود در بیت المقدس شرقی را برای رسیدگی به مسائل فلسطین بازگشایی خواهد کرد.

به گفته کارشناسان، رژیم صهیونیستی به دلیل تضعیف حاکمیت اسرائیل بر این شهر و بازگشت آمریکا به سیاست قدیمی خود مبنی بر تقسیم قدس بین اسرائیل و فلسطین و در نهایت، نگران افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس شرقی است. یعنی ایجاد یک فلسطین مستقل.

روزنامه اسرائیلی الیوم اخیرا گزارش داده است که در صورت بازگشایی کنسولگری آمریکا در بیت المقدس، دو نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در بیت المقدس یکی سفارت اسرائیل و دیگری کنسولگری آمریکا در بیت المقدس، کرانه باختری و غزه خواهد بود. به عنوان شهرک نشینان در کرانه باختری.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید