ما مخالف قیمت های مقرراتی هستیم / اتحادیه ها داوطلبانه قیمت برخی از محصولات لبنی را کاهش می دهند

زمان: 16:37
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775632

وزیر جهاد کشاورزی از جمله تعاونی های اتاق تعاون با بیان اینکه من با دستور کار پیش نمی روم و با قیمت گذاری منظم مخالف هستیم ، گفت: اتحادیه های لبنی به طور داوطلبانه قیمت برخی از محصولات خود را کاهش داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر جهاد کشاورزی سید جواد ساداتی نژاد امروز در اتاق تعاون حاضر شد و مشکلات و دیدگاه های آنها را شنید.

در این جلسه ، وی با بیان اینکه ما بخش همکاری را بخشی از وزارت جهاد کشاورزی می دانیم ، گفت: “ما آماده ایم نماینده اتاق تعاون برای شرکت در جلسه وزارت کشاورزی و همچنین یک نماینده وزارت جهاد کشاورزی در جلسات شرکت می کند. ”

ساداتی نژاد افزود: در صورت کاهش قیمت برخی از محصولات لبنی بدون هیچ گونه دستور ، خود اعضای اتحادیه های لبنی تصمیم گرفتند قیمت سه محصول لبنی پرمصرف را 10 درصد کاهش دهند و این امر داوطلبانه بود و در واقع یک آزمایش اینکه آیا. ”

ساداتی نژاد گفت: اعتماد به سازمانها با توجه به اینکه سازمانهای کشاورزی با مردم سروکار دارند و مجبورند محصولات خود را به مردم بفروشند ، این کار درستی است و ما متوجه شده ایم که ظرف یک هفته ، با اعتماد سازمانها ، برخی از محصولات لبنی کاهش یافته است ”

وی گفت: مجلس همچنین قانون سازماندهی سازمان ها را تصویب کرده است و به نظر من ما نمی توانیم برای حذف دلالان و واسطه ها در بخش کشاورزی اقدام کنیم و با تقویت اتحادیه ها و سازمان های صنفی در بخش کشاورزی ، دلالان و واسطه ها در بخش کشاورزی به طور خودکار کاهش می یابد

وزیر جهاد کشاورزی افزود: اتحادیه های تعاونی اتاق تعاون می توانند با رئیس سازمان تعاون روستایی تماس بگیرند و در صورت داشتن نظر ، نظر حرفه ای آنها قبل از هرگونه تصمیم و اقدامی شنیده می شود و این تصمیم ما در وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی “ما به سازمان ها مراجعه نمی کنیم ، اما مدلی که به صنعت لبنیات پاسخ داد به خوبی به ما می گوید که می توانیم بازار را با هماهنگی خود سازمان ها سازماندهی کنیم.

وزیر جهاد با توجه به اینکه کاظمینی به عنوان معاون امنیت غذایی منصوب شده است ، گفت: سازمان های اتاق تعاون نیز می توانند در این اردو حضور داشته باشند ، به ویژه در تنظیم بازار اقلام اساسی. از تعاونی ها به آقای کاظمینی. “.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: یکی از برنامه های اصلی ما این است که کشاورزی بر اساس قراردادها باشد و همه چیزهایی که در بخش کشاورزی تولید می شود باید طبق قرارداد کارفرما مشخص شود ، خواه مشتری محلی باشد یا صادراتی ، و طبق افزایش هزینه های تولید بدون قرارداد و متقاضی نباید محصولات تولید یا پرورش دهد.

وی خاطرنشان کرد: نکته دوم این است که برای تکمیل زنجیره ارزش ، سرمایه گذاران اتاق تعاون باید برای جذب ارزش افزوده اقدام کنند ، زیرا بسیاری از کالاها در بخش کشاورزی تولید می شوند ، جایی که ارزش افزوده این محصول وجود دارد. توسط دیگران یا حتی توسط خارجی ها قطع می شود. آنها آن را به جیب می زنند ، در حالی که ارزش افزوده باید به خود کشاورزان برگردد.

وی گفت: ایران سومین تولید کننده بزرگ خرما است. “کشاورزان در فصل برداشت با مشکل روبرو می شوند و ما باید مشکلات آنها را از طریق سازمان ها حل کنیم.” در زمینه تسهیلات برای کشاورزان ، زمین های کشاورزی ، صنایع تبدیلی و فرآوری ، باید تلاش شود تا کارها با کمک سازمان ها پیش برود. ما همچنین در صدور اسناد برای زمین های کشاورزی کمک می کنیم.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی ، ما در اجرای برخی قوانین مشکل داریم ، اما برخی از اختیارات متمرکز در وزارت جهاد کشاورزی را می توان به استان ها واگذار کرد تا بوروکراسی اداری در این زمینه کاهش یابد و بر تولیدکنندگان تمرکز نشود. و کشاورزان تولید کننده ، اما فقط در تولید فکر می کنم. این امر به سفارش انجام نمی شود و ما با سفارش قیمت محصولات مخالف هستیم.

به گفته ساداتی نژاد ، اتحادیه ها از مردم حمایت می کنند زیرا زندگی آنها به تولید و مشتری بستگی دارد. دولت همچنین بر تولید و روابط مصرف کننده به عنوان نگهبان نظارت می کند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: در صورت اصلاح صنایع تبدیلی و کارخانه های برنج و افزایش بهره وری ، می توان میلیون تن دیگر برنج تولید کرد و از ضایعات برنج و کارخانه های برنج جلوگیری کرد که با تسهیلات کشاورزی قابل انجام است. بانک. ”

به گفته ساداتی نژاد ، بیشتر کارهای کشاورزی و دامداری مربوط به بخش تعاونی است و نقش تعاونی ها و سازمان ها در تجارت و توزیع محصولات کشاورزی بسیار مهم است.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی ، با توجه به موقعیت سازمان های کشاورزی ، ما به بخش خصوصی و سازمان ها اعتماد داریم ، اما گاهی سازمان های کشاورزی تکه تکه می شوند. به عنوان مثال ، هفت سازمان در یک موضوع وجود دارد و چگونه می توانیم با آنها کار کنیم؟ خود سازمان های کشاورزی باید ادغام شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید