نشتی برق چرام با پرداخت بیمه / چرا برای نوسانات برق مقرراتی داده نشد؟


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876766

در شرایطی که مشکلات برق در شهرستان چرام باعث گلایه شهروندان شده و این شهروندان خواستار رفع مشکلات بودند اما برق چرام آن را راه حلی برای مشکلات پرداخت بیمه می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ روند مصرف برق در ایران و همچنین بسیاری از منابع انرژی دیگر منطقی نیست و متاسفانه عادت های منطقی در این زمینه وجود ندارد. قیمت ها باید این روند مصرف را به یک کانال معقول هدایت کند، اما افزایش تولید برق به عنوان حلقه ای برای هدایت اقتصاد کشور در مسیر توسعه نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علاوه بر مدیریت مصرف و تمرکز بر بهبود آن، مشکلات احتمالی که به دلیل قطعی برق باعث آسیب به شهروندان می شود رصد شود که در همین راستا تعدادی از شهروندان در شهرستان چرام از مشکلات و قطعی برق گلایه کردند و گفتند: برق. در موارد مختلف مانند باد یا در روزهای زمستان در شرایط بارانی قطع می شود.

شهروندان ادامه دادند: بر اثر قطعی برق، لوازم خانگی ما سوخته و جست و جوی خسارت با روند اداری طولانی مواجه خواهد شد.

شهروندان چرامی گفتند: با این شرایط اقتصادی و گرانی و هزینه ها امکان خرید مجدد و تعمیر لوازم برقی وجود ندارد.

رئیس شرکت چرام الکتریک در این خصوص با اشاره به اینکه مشترکینی که به دلیل نوسانات برق از لوازم خانگی خود متضرر شده اند، گفت: سالانه با شرکت های بیمه قراردادهایی منعقد می کنیم که در سال 1378 با کوثر منعقد شد.

بیل مکانیکی اصل افزود: مشترکین آسیب دیده با دستورالعمل ارائه شده توسط سایت فرم را پر می کنند و مدارک آنها اخذ می شود و کارشناسان بیمه خسارات را رصد می کنند و پس از ارزیابی خسارت، بیمه به آنها پرداخت می کند.

وی افزود: مشترکین خشرت وید باید به صورت اینترنتی ثبت نام کرده باشند و اگر این اتفاق نیفتد خسارتی به آنها پرداخت نمی شود.

باقری اصل با اشاره به اینکه خسارت سه ماهه اول به هزار و 400 مشترک پرداخت شد، افزود: خسارت سه ماهه دوم در حال بررسی است و پس از پرداخت سه ماهه دوم پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1401 وزارت نیرو با هیچ شرکت بیمه ای قراردادی منعقد نکرده است، خاطرنشان کرد: منتظر عقد این قرارداد هستیم اما اگر مشترکی آسیب دید به سایت مراجعه و ثبت نام کنید و به محض عقد قرارداد امضا می شود، درخواست ها امضا می شود. «به درگاه بیمه منتقل می شود.

در شرایطی که رئیس شرکت توزیع نیروی برق شهرستان چرام بر پرداخت خسارات ناشی از نوسانات برق تاکید می کند اما به علت مشکلات و راهکارهای رفع آن اشاره ای نمی کند و تنها مشترکان خسارت دیده به پرداخت بیمه هدایت می شوند. این موضوع خود نیازمند یک پروسه اداری طولانی است.

خبرنگار:

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید