شرکت های ایرانی آماده عرضه محصولات لبنی و کشاورزی به فروشگاه های زنجیره ای روسیه هستند


ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۵
کد خبر: 1901715

رئیس سازمان توسعه تجارت در نشست با نمایندگان فروشگاه های زنجیره ای روسیه از آمادگی شرکت های ایرانی برای عرضه محصولات لبنی و کشاورزی برای فروش در این فروشگاه ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پیمان پاک، معاون امنیتی وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه دومین روز از همایش اقتصادی خزر در مسکو با نمایندگان بانک ها، فروشگاه های زنجیره ای و فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار با یکی از مقامات بانک روسیه بر توسعه همکاری های بانکی دو کشور، استفاده از ارزهای محلی، تامین منابع مالی برای اجرای پروژه ها و صدور ضمانت نامه تاکید شد.

همچنین در نشست پیمان پاک با نمایندگان یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای روسیه درباره سازوکارهای تامین کالاهای مورد نیاز روسیه به ویژه محصولات کشاورزی و لبنیات بحث و تبادل نظر شد و در پایان این نشست رئیس سازمان توسعه تجارت این گروه به کشورمان سفر کرده و از فرصت‌های شرکت‌های ایرانی بازدید و قرارداد همکاری امضا می‌کند.

همچنین در پایان همایش بزرگ اقتصادی و نشست فعالان اقتصادی روسیه که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزارت اقتصاد، کشاورزی و نفت ج.ا ایران برگزار شد، توافقنامه لغو سهمیه اختصاص یافته به تعرفه محصولات کشاورزی مربوط به کالاهای مشمول قرارداد تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا با نهایی شدن این توافقنامه در آینده نزدیک.

در ادامه این نشست، حل مشکلات حمل و نقل، لجستیک به ویژه در دریای خزر، ایمن سازی کشتی ها، رفع مشکلات مالی و گمرکی، تبادل هیات های تجاری و اقتصادی و آشنایی هر چه بیشتر تجار با نیازها و فرصت های تجاری مورد تاکید قرار گرفت. هر دو کشور به ویژه در بخش های کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی.

دیدگاهتان را بنویسید