برداشت 150 میلیارد تن فولاد از کشور برای ماده تولیدی در ایران/ بی مهری شرکت های لبنی به پنیر ایرانی

ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792535

یوسف امامی پور گفت: شرکت های لبنی کشور سالانه 150 میلیارد تن برای خرید پنیر وارداتی ضرر می کنند، اما تمایلی به استفاده از محصول دانش بنیان کرمانی ندارند که مانع از واردات محصولات تراریخته بدون امنیت غذایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یوسف امامی پور، مدیرعامل شرکت داش بنیان هزار زیره ماهان درباره پنیر تولیدی این واحد فناور به راه آرمان گفت: آنچه در بازار داخلی وجود دارد به نام پنیر است. محصولات وارداتی تراریخته بوده و ارزش غذایی ندارند.


وی افزود: از سال 1996 که تب هاری در اروپا گسترش یافت و بحث ایمنی و سلامت در بیماری های مشترک انسان و دام مطرح شد، بحث مخمرهای لبنی (حیوانی) به روی ژنوم قارچ ها و قارچ ها باز شد. کشت بافت مسئول تولید است. آنها پنیر را گرفتند.

پنیر علف با دانش اولیه

نخبگان کرمانی اذعان داشتند: ما قصد نداریم درباره خوب یا بد بودن تراریخته اظهار نظر کنیم، اما تراریخته خوب است و باید این چیزهای خوب ایجاد شود به شرطی که امنیت غذایی و سلامت انسان را به خطر نیندازد. ما به دنبال منابع داخلی کارخانه خودمان هستیم. «ما برای درک این دانش اولیه به کرمان رفتیم.

وی افزود: در روش سنتی تولید پنیر از اسیدهایی مانند آبلیمو، سرکه و غیره استفاده می شود. در این روش اسیدها پروتئین های شیر را تجزیه می کنند و آنچه ایجاد می شود رادیکال های آزاد نامیده می شود.

پنیر وارداتی تراریخته است

زیره ماهان مدیرعامل هزار تاکید کرد: می‌خواستیم محصولاتی را جایگزین کنیم که نه تراریخته وارداتی هستند و نه اسیدی که سلول‌های سرطانی را تحریک می‌کنند، طی تحقیقات به گیاهی در استان کرمان رسیدیم که می‌تواند جایگزین آب پنیر باشد. اگرچه قبلاً مطالعه شده بود، اما محکوم به شکست بود زیرا محققان قبلی قادر به استخراج هر 2000 ماده در گیاه با شیر نبودند.

امامی پور ادامه داد: ما در شرکت دانش بنیان خود در مورد کارخانه تحقیقاتی تحقیق کردیم و طعم متفاوتی برای این گیاه پنیر ایجاد کردیم. ابتدا پنیر اصلی را درست کردیم که واقعا تلخ و غیرقابل خوردن است و بعد درست کردیم.» یک کیسه پنیر اجاره ای یا مایع درست کردیم و در آخر قالب زد و پودر شد.

وی تاکید کرد: پنیر ترش ما هم اکنون به صورت قرص یا ترکیبات مایع در دسترس مصرف کنندگان و فروشندگان است تا طعمی متفاوت را برای شهروندان ایرانی ایجاد کند.

پنیر خام محصولی بسیار تلخ است که نیاز به فرآوری دارد

زيره ماهان مدير اجرايي هزاره گفت: با توجه به اينكه اين گياه در جنوب استان كرمان متولد شده است، با گسترش و كشت اين گياه مي توان محروميت زدايي در جنوب استان و ايجاد اشتغال پايدار. نزدیک به 100 نفر می توانند در تولید و توسعه این شرکت مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: گیاه مورد استفاده گیاهی است که در جنوب کرمان به علف هرز معروف است و حتی دام و طیور نیز از آن امرار معاش نمی کنند و کاشت و برداشت آن تاثیری بر اکولوژی منطقه نخواهد داشت.


رشد و برداشت پنیر اکوسیستم را به خطر نمی اندازد

امامی گفت: پنبه بادی منبع درآمد جدیدی برای مردم خواهد بود تا زمانی که داخلی باشد و نیازی به واردات نداشته باشیم استفاده از پتانسیل داخلی است.

این مدیر جوان تاکید کرد: وظیفه شرکت های دانش بنیان تبدیل میهن کشور به دانش و فناوری روز است و امیدواریم شرکت های لبنی بخواهند از این محصول کاملا طبیعی، ایرانی و بومی که امنیت غذایی خوبی به ما می دهد استفاده کنند.

گروه های 100 نفره را برای جمع آوری پنیر بادی استخدام کنید

وی افزود: ایران سالانه حدود 800 هزار تن پنیر به صورت صنعتی و سنتی تولید می کند و برای واردات خمیر ترش که ارز زیادی از کشور صادر می شود هزینه بالایی می پردازیم.
امامی پور در پایان خاطرنشان کرد: تولید این پنیر مخمری نیازمند سرمایه اندکی است و اگر 2 میلیارد برای صنعتی شدن آن کنار گذاشته شود، این امر ایران را از وابستگی به خرید خمیر ترش رها می کند و می توانیم 150 میلیارد تومان صادرات داشته باشیم. سالانه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید