ما ملتی با بیش از هفت هزار سال تمدن هستیم / می‌خواهیم نیروی والیبال در بخش بانوان شویم

ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1794248

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به گزینه اول هدایت تیم ملی بانوان ایران با اشاره به تمدن های بیش از 7 هزار ساله ایران و روم گفت: قصد داریم والیبال بانوان ایران را به یک قدرت جهانی تبدیل کنیم. ما معتقدیم که موفق خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، الساندرا کمدلی ظهر امروز (چهارشنبه 10 دی ماه) در اولین روز حضور خود در ایران با دکتر محمدرضا داورزنی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فریبا محمدیان نایب رئیس در امور بانوان، مهناز شادل مشاور بانوان رئیس فدراسیون و صدیه اسلامی سرپرست تیم ملی بانوان نیز حضور داشتند.

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست گفت: والیبال پرطرفدارترین ورزش خانوادگی در ایران است و از محبوبیت ویژه ای در بین دختران برخوردار است. ما معتقدیم ظرفیت والیبال بانوان ایران بسیار خوب است و دست کمی از بسیاری از کشورهای آسیایی و جهان ندارد و حتی بازیکنان ایرانی از نظر بدنی بهتر از بسیاری از کشورها مانند ژاپن، چین و کره جنوبی در آسیا هستند. والیبال تنها رشته ایران است که اردوی ویژه بانوان دارد و این نشان دهنده اهمیت و نگاه فدراسیون به والیبال بانوان است. ما می خواهیم یکی از قوی ترین مردان جهان در والیبال زنان باشیم.

وی با بیان اهداف تعیین شده برای والیبال بانوان ایران گفت: برای رسیدن به این اهداف نیاز به برنامه و استراتژی داریم که مسئولیت آن بر عهده سرمربی تیم ملی بانوان و حمایت فدراسیون است. ما به عنوان یک فدراسیون از برنامه های تیم ملی بانوان حمایت کامل می کنیم.

داورزنی با تاکید بر اینکه تفاهم فدراسیون با سرمربی تیم ملی بسیار مهم است، افزود: برای برنامه ریزی برای توسعه والیبال بانوان به تفاهم مشترک نیاز است و از سرمربی انتظار داریم که حساسیت و دقت لازم را داشته باشد.نگرش.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون والیبال نمی خواهد در هیچ رده سنی برای بانوان جزیره ای عمل کند، تاکید کرد: باید در کنار تیم ملی بزرگسالان برنامه هایی برای رده های سنی نوجوانان و جوانان داشته باشیم. یعنی سرمربی تیم ملی بزرگسالان بر برنامه های تیم های اصلی به ویژه نونهالان و نونهالان نظارت دقیق دارد. چرا که باید از این به بعد در تیم ملی جوانان نقاط ضعف تیم ملی در چهار سال آینده برطرف شود.

داورزنی در ادامه به فرهنگ و تمدن با تاریخ ایران اشاره می کند و می گوید: ایران و روم تمدنی بیش از هفت هزار سال دارند. شباهت های فرهنگی زیادی بین ایران و ایتالیا وجود دارد و با استفاده از این اشتراکات باید برای توسعه والیبال بانوان برنامه ریزی کنیم تا به اهداف خود برسیم.

وی با اشاره به حضور لژیونرهای والیبال ایران در جهان گفت: والیبالیست های ایرانی انگیزه زیادی برای دیده شدن در دنیا دارند و امیدوارم با کمک یکدیگر شرایطی را ابداع کنیم تا دیده شوند. که حجاب محدودیتی برای رفع شدن در دنیا نیست و بازیکنان ایرانی می توانند با استفاده از تجربه شما (کمپدل) به رشد چشمگیری دست یابند.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین به همکاری خوب فدراسیون با والیبال در کشورهای جهان از جمله ترکیه، صربستان، ایتالیا و آذربایجان اشاره کرد و گفت: هیچ محدودیتی برای برگزاری اردوها و مسابقات تدارکاتی برای مسابقات ملی بانوان نداریم. تیم والیبال..

این داور با تاکید بر اینکه والیبال مردان ایران تقریباً به اکثر اهداف خود رسیده و ایده آل بزرگتر و جدیدتری را برای خود رقم زده است، افزود: ما قصد داریم والیبال بانوان ایران را به یک قدرت جهانی تبدیل کنیم، کار بسیار دشواری است، اما ممکن است و ما معتقدیم که موفق خواهیم شد. امکان پذیر است و نیاز به یک استراتژی بلندمدت برای پیشبرد آن گام به گام است. اگر بخواهیم در پنج سال آینده به اهداف بلندمدت بانوان برسیم باید از این پس به تیم ملی جوانان توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: چشم انداز بانوان فدراسیون والیبال هشت سال است که ادامه دارد و طبیعی است که انتظار پیشرفت فوری نداشته باشیم و باید با برنامه ادامه دهیم. بنابراین نقاط ضعف والیبال بانوان را به دقت بررسی کنید و برای مقابله با آنها برنامه ریزی کنید. شاید عمده مشکلات به سطح فنی بازیکنان جوان برگردد که برای موفقیت در تیم ملی در بزرگسالی باید آن را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید