وضعیت فعلی والیبال بانوان دور از ایده آل است/به توانایی های والیبال بانوان ایران ایمان دارم


ساعت: 16:08
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902461

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به عملکرد تیم های ملی بانوان ایران در سال 1401 گفت: ما به دنبال بهترین ها هستیم و شرایط فعلی با بهترین ها فاصله زیادی دارد، البته شرایط دختران با آقایان و شما کمی متفاوت است. باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال به ریاست محمدرضا داورزنی امروز (دوشنبه 27 مهرماه) به منظور بررسی عملکرد فدراسیون والیبال برگزار شد. تیم های ملی زنان در سال 1401

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این جلسه گفت: طبق روال همیشگی جلسه کمیته فنی پس از پایان مسابقات برای بررسی عملکرد تیم ها در مسابقات برگزار می شود. البته امسال جلسه کمی دیرتر برگزار شد و دلیل آن هم برنامه ها و مسابقات فشرده سال 1401 بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه برنامه فدراسیون برای تیم های ملی و رده های سنی مختلف بانوان بررسی می شود تا نقاط ضعف برطرف شود و با حذف آنها مسیر هموارتری برای والیبال بانوان ایجاد شود.

داوری با یادآوری اینکه از کارشناسان برای حضور در این جلسه دعوت کرده ایم، افزود: کارشناسان به صحبت های سرمربیان و لحظات کلیدی گوش می دهند. همچنین برنامه آماده سازی تیم را از ابتدای اردوها و مسابقات بررسی خواهیم کرد تا بدانیم چه نکاتی را برای آینده در نظر بگیریم. باید شرایط بهتری برای رشد و پویایی والیبال بانوان فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: طبیعتا به دنبال بهترین ها هستیم و شرایط فعلی با بهترین شرایط فاصله زیادی دارد البته شرایط دختران کمی متفاوت است و باید این موضوع را در نظر بگیریم. والیبال بانوان هیچ وقت به اندازه 6 ماه گذشته مورد حمایت قرار نگرفته است، باید کارهایی را که باید انجام دهیم و نقاط ضعف را بدانیم.

وی با تاکید مجدد بر اینکه باید نقاط ضعف را درک کنیم تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم، گفت: هر پارامتری که بتواند به ما کمک کند تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم ارزشمند است. در تیم های اصلی باید به چه نکاتی توجه کنیم که به آنها توجه نکرده ایم؟ خانه مهم است، اما آیا ژاپن یا چین میزبان رده های سنی هستند؟ آیا در سال انتخاب مشکلی وجود دارد و از 10 یا 11 سال باید یک رده نوجوانان انتخاب شود؟ دنیا در مورد آن چه می کند؟ اگر به شرایط بدنی بازیکنان چین، ژاپن و… نگاه کنیم، متوجه می شویم که در انتخاب چه فاکتورهایی را در نظر گرفته اند، به دنبال این نیستیم که مربیان خوب کار کردند یا نه. باید دید با توجه به ویژگی های موجود چه اقداماتی باید انجام می شد و چه بخشی از مدل برنامه ریزی فدراسیون مشکل دارد؟

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه قطعا بانوان والیبال ایران از نظر آمادگی جسمانی و بهره هوشی چیزی از دنیا کم ندارند، گفت: آیا آموزش و پرورش بد کار می کند؟ بله، این بخشی از مشکل است، اما برای رفع مشکل چه باید کرد؟ ما 13 سال است که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داریم و روند مطلوبی نیست، اگر بهتر بود. ما امکاناتی داریم. اما آیا با ویژگی های اردو و غیره مشکلی وجود دارد؟ وقتی تیمی می برد، نقاط ضعف پوشانده می شود، فدراسیون به دنبال بهبود شرایط است. کدام بخش از این شاخص ها باید بهبود یابد؟ آیا شاخص های ما برای بازیکنان بک لاین زن و … درست است؟

این داور توضیح داد: تیم ملی بانوان ایران دست کمی از تیم هایی مانند صربستان ندارد و باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم. نام ایران و تیم ملی برای ما مهم است و حضور قدرتمند در جهان مهم است. کشورهای موفق چه کرده اند که در گروه های سنی موفق هستند؟ در واقع ما به دنبال کلیدهای اصلی برای بهبود وضعیت هستیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: به توانایی بانوان والیبال ایران اعتقاد دارم و باید پیشرفت کنیم. گروه بانوان فدراسیون سخت کار می کند اما باید عملکردمان را بررسی کنیم تا هر روز بهتر شویم.

در ادامه این جلسه سرمربیان تیم های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و اعضای کمیته فنی عملکرد تیم والیبال بانوان ایران در سال 1401 را از محورهای مختلف بررسی کردند که گزارش کامل آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

تیم ملی والیبال بانوان ایران با کسب مقام نایب قهرمانی مسابقات والیبال کشورهای اسلامی، اولین مدال نقره تاریخ والیبال بانوان ایران در یک رویداد بین المللی و هفتم جام کنفدراسیون بانوان آسیا شد. تیم های ملی مردان و زنان نیز در رده های ششم و هفتم قاره کهن در مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید