ما می خواهیم 400 میلیون بدهی بدمان به ایران را بپردازیم

ساعت: 21:24
تاریخ انتشار: 1300/09/17
کد خبر: 1790715

وی گفت: ما می خواهیم بدهی قانونی 400 میلیونی خود به ایران را پرداخت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایندیپندنت، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه گفت بدهی 400 میلیون دلاری به ایران یک «بدهی قانونی» است و لندن در حال پرداخت آن است.

به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه انگلیس در نشستی که به ابتکار موسسه چتم هاوس برگزار شد، گفت: ما می خواهیم این بدهی را پرداخت کنیم و آن را یک بدهی قانونی می دانیم. اما مسائل زیادی وجود دارد که مطمئنم همه شما از آنها آگاه هستید!

وی با اشاره به اینکه در این خصوص با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران صحبت کرده است، گفت: به دلایل مختلف این کار آسانی نیست!

لازم به ذکر است که این بدهی مربوط به قرارداد نظامی بین تهران و لندن در دهه 1970 است که بر اساس آن لندن موظف شد 1500 تانک چیفتن و 250 خودروی زرهی را به ایران تحویل دهد. این قرارداد پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران فسخ شد.

یک دادگاه بین المللی داوری یک شرکت نظامی انگلیسی را موظف به پرداخت 400 میلیون دلار به ایران کرده است. این در حالی است که دولت انگلیس مدعی است به دلیل تحریم های مالی علیه تهران راهی برای انتقال این بدهی به ایران وجود ندارد و به همین دلیل تاکنون از پرداخت این بدهی به ایران خودداری کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید