قرار نبود از روز اول تامین کننده تمام هزینه های انتقال آب به یزد باشیم/ منابع جدید بدهیم تا بیشتر بپردازیم.


ساعت: 10:34
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895232

منتظری مدیرعامل موسسه کوثر یزد گفت: در صورت اختصاص یک تا دو معدن متوسط ​​به این موسسه توانایی ما برای تامین هزینه های انتقال آب شرب به یزد افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، غلامرضا منتظری در رسانه های استانی با اشاره به کویری بودن یزد و وجود دغدغه آبی در بین مسئولان استانی از گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط زندگی، قنات ها و روش های سنتی دیگر جوابگوی آب نبود. نیاز به مردم یزد و به همین دلیل دولت مردان از گذشته به فکر تامین آب مردم این منطقه بوده و با توجه به صحبت های مبنی بر جنگ آب تامین آب در اولویت کاری مسئولان قرار گرفته است.


یک و نیم انشعاب در روز حاصل تلاش ده ساله مسئولان برای انتقال آب به یزد است

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی در راستای این دغدغه پروژه های مختلف آبرسانی را در دستور کار خود قرار داده اند، تصریح کرد: یکی از این پروژه ها ایجاد خط لوله 403 کیلومتری آب از منطقه خرسان است که متأسفانه تنها در 10 سال گذشته انجام شد. حدود 63 کیلومتر به اتمام رسید یعنی یک و نیم انشعاب در روز که اصلا قابل قبول نیست و بر اساس برآوردهای انجام شده در شرایط فعلی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است.


آب انتقالی دریای عمان به یزد را با اصفهانی نصف می کنیم

مدیرعامل موسسه کوثر به برنامه دوم دولت مردان برای انتقال آب به استان یزد از دریای عمان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استاندار یزد در حال رایزنی با مسئولان کشوری برای تخصیص درآمدهای معدن برای تامین هزینه های این انتقال است. با مسئولان استان اصفهان مذاکراتی داریم که بتوانیم 250 میلیون مترمکعب آب این پروژه را به استان انتقال دهیم. آنها نیز 50 درصد سهم خواهند گرفت و در مقابل هزینه این پروژه به نصف کاهش می یابد و آب آشامیدنی نخواهند داشت.


کی گفته موسسه کوثر باید تامین کننده کل هزینه انتقال آب به یزد باشد؟

وی ادامه داد: صحبت و بالا بردن سطح توقعی که در افکار عمومی در حال شکل گیری است مبنی بر اینکه موسسه کوثر هزینه انتقال آب به استان یزد را تامین می کند اشتباه است زیرا موسسه کوثر تحت هیچ شرایطی به تنهایی قادر به تامین این هزینه ها نیست.


تنها 20 تا 25 درصد هزینه حمل آب به یزد بر عهده موسسه کوثر است/ در صورت تامین منابع جدید هزینه بیشتری پرداخت می کنیم.

منتظری با تاکید بر اینکه این نهاد تاکنون تنها حدود 20 تا 25 درصد هزینه احداث خط لوله آب استان را تامین کرده است، گفت: در صورت تخصیص منابع جدید که شامل یک تا دو معدن متوسط ​​است به این نهاد اختصاص داده می شود. می تواند نقش و مشارکت ما را افزایش دهد.

مدیرعامل موسسه کوثر گفت: امسال 10 میلیارد برای احداث آب انبار سرحانه به دولت استان پرداخت کرده ایم و 10 میلیارد دیگر نیز تا هفته آینده پرداخت می شود و 10 میلیارد باقی مانده از تعهد ما در این زمینه نیز خواهد بود. در آینده پرداخت شود.


اینکه موسسه کوثر در یک سال 300 میلیارد تومان پول نقد برای آب یزد هزینه کند بی سابقه است.

وی ادامه داد: استاندار یزد تعهد دیگری از مسئولان این نهاد دریافت کرده است و همچنین متعهد شده ایم تا پایان سال 300 میلیارد تومان هزینه انتقال آب به استان را پرداخت کنیم که برای اولین بار است که این امر هر ساله مبلغ نقدی در این موسسه برای انتقال آب پرداخت می شود.


هزار و 200 دستگاه کاریزبوم فروختند که فقط 45 درصد آن را به هزینه انتقال آب به یزد اختصاص دادند.

منتظری خاطرنشان کرد: از فروش زمین های فاز 1، فاز 2 و حتی برخی زمین های تجاری و زمینی که قرار نبود در این فازها فروخته شود اما توسط استانداران قبلی فروخته شده است، طبق گفته استانداران قبلی تنها حدود 45 درصد است. از درآمد وی گفت: زمین فروخته شده حدود 1200 قطعه بوده که حدود 350 میلیارد تومان از فروش آن عایدی حاصل شده است که تنها حدود 45 درصد از این مبلغ به هزینه های انتقال آب و مابقی برای احداث زیرساخت کاریزبوم اختصاص یافته است. خرج می شود.


من مخالف فروش زمین برای تامین هزینه حمل آب به یزد هستم

وی ادامه داد: من به شخصه مخالف فروش زمین برای تامین هزینه انتقال آب هستم و معتقدم این زمین ها معصوم هستند و برای تامین هزینه های کلان انتقال آب در استان باید فکر دیگری کرد.

منتظری تاکید کرد: برنامه های دیگری برای کسب درآمد بیشتر در دست بررسی است که از جمله آنها می توان به ایجاد صنایع با فناوری پیشرفته، ایجاد خطوط لوله مارپیچ و لوله های GRP در استان و ایجاد کارخانه تولید فیلترهای نمک زدایی احتمالاً خارج از استان اشاره کرد. که امیدواریم با این روش ها بتوانیم منابع خارج از استان را جذب و وارد استان کنیم.


ما در حال بررسی هستیم که آیا افراد واجد شرایط واگذاری زمین فاز 3 هستند یا خیر

مدیرعامل موسسه کوثر در ادامه به تغییر نحوه واگذاری زمین در فاز 3 کاریزبوم اشاره کرد و گفت: بر اساس روش جدید متراژ و قیمت زمین برای واگذاری تعیین می شود و در این راستا صلاحیت افراد نیز لحاظ خواهد شد زیرا در این رابطه در مرحله اول و دوم مشکلاتی به وجود آمد.


از روز اول بهای گاز برای دارندگان فاز 1 و 2 کاریزیوم را پرداخت نمی کنیم

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت این موسسه گازرسانی معرفی شد که با استقبال 90 درصدی مالکان مواجه شد و هزینه های این امر را پرداخت کردند که البته از روز اول گازرسانی انجام شد. جزو وظایف این نهاد نیست و موضوعاتی که در این رابطه در برخی رسانه ها مطرح شد. بی انصافی بود اما عموماً خود مالکان از آن استقبال کردند و مؤسسه نیز برای حل این مشکل پیگیر شد.

منتظری ادامه داد: از جمله اقدامات مدیریت جدید می توان به احداث زیرگذر ورودی مجموعه با توجه به تردد زیاد در محور یزد – تفت به ویژه در ایام تعطیل اشاره کرد که به 3 هزار تردد در روز می رسد و همچنین رایزنی با پلیس برای ایجاد کلانتری به دلیل مسائل امنیتی و دستگیری 8 سارق در منطقه از مطالعات اولیه برای راه اندازی پست 63 کیلوولت مجتمع های تجاری بود.

وی به پیگیری توسعه 2 هزار هکتار از اراضی میبد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این زمین حدود ده سال پیش به این نهاد واگذار شد و با توجه به برداشت اعتبارات میبد از این شهرستان، به فکر واگذاری این اراضی به این نهاد هستیم. صنعتگران این شهرستان که اگر تاسیس شوند درآمد مالی به همراه خواهند داشت برای موسسه خوب است.


ما مرجع تایید یا رد نقض در موسسه نیستیم / ما هر مدرکی را که توسط مقامات نظارتی درخواست شده است ارائه کرده ایم

مدیرعامل موسسه کوثر همچنین در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر وجود فساد در این مجموعه اظهار داشت: دستگاه های نظارتی بر فعالیت های این موسسه نظارت کامل دارند و حتی جلساتی را با حضور تمامی مراجع نظارتی استان و تمامی دستگاه های نظارتی برگزار کردند. مدارک مورد نیاز آنها از موسسه کوثر تهیه و تحویل داده شده است که در این زمینه ما صلاحیت تایید یا تکذیب تخلف را نداریم و نمی توانیم بگوییم که تخلفی صورت گرفته است یا خیر، هرچند نهادهای مسئول باید این موضوع را علنی کنند.


ما می توانیم در پروژه های مختلف سرمایه گذاری کنیم/حتی در بورس سرمایه گذاری کرده ایم

منتظری مدیرعامل موسسه کوثر در پایان درباره برخی سرمایه گذاری های این موسسه گفت: بر اساس اساسنامه این موسسه و تایید هیات مدیره این موسسه می تواند در پروژه های مختلف سرمایه گذاری کند. حتی مقدار زیادی در بورس سرمایه گذاری کردیم و این موضوع هیچ تخلف قانونی ندارد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید