ما نیاز به ایجاد یک جنبش بزرگ ملی برای حفاظت از آب و خاک / برنامه های ویژه مدیریت حوضه داریم

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1789929

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سازمان جنگل ها با موضوع حفاظت از آب و خاک و تقویت فعالیت های حوزه آبریز در کشور برنامه های ویژه ای دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی خاک و افتتاحیه ششمین نمایشگاه ماشین آلات، تجهیزات و سیستم های نوین آبیاری کشاورزی با بیان اینکه شرایط خوبی در زمینه خاک و خاک نداریم، گفت: حفاظت از خاک در خاک مهمتر از آب است و قطعا همینطور است. زیرا خاک ماده ای است که ۷۰۰ سال طول می کشد تا یک اینچ از آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه خاک میراث بین نسلی است و باید آن را برای نسل آینده حفظ کنیم، افزود: وضعیت فعلی در بحث حفاظت از آب و خاک در کشور باید نگرش را تغییر دهد. در نقاطی از کشور که مشکل فرورفتگی و فرسایش داریم باید اقدامات جدی و لازم را انجام دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث حفاظت از آب و خاک باید چند کار با هم انجام شود، گفت: در حوزه طبیعت و حفاظت از آب و خاک نیازمند فناوری، علم و دانش و تزریق آنها هستیم. . دیگر اینکه ما نیاز به عزم ملی داریم. باید مردم را برای حفاظت از آب و خاک به میدان بیاوریم. مردم بزرگترین مدافعان آب و خاک هستند و می توان یک نهضت بزرگ ملی برای حفاظت از آب و خاک در کشور راه اندازی کرد.

وی افزود: رسانه ها بیشترین آگاهی را به مردم می دهند و می توانند با ایجاد شور و نشاط حرکتی آگاهانه در این بخش آغاز کنند. به همین دلیل از تمامی رسانه هایی که در این زمینه فعالیت می کنند قدردانی می کنیم.
ساداتی نژاد گفت: در سازمان جنگل ها، مراتع و آب به طور قطع برنامه های ویژه ای در زمینه حفاظت از آب و خاک و تقویت فعالیت های مدیریت آب در کشور داریم و خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های خوبی در زمینه نجاری و جنگل کاری در کشور انجام شده است گفت: برنامه ریزی های خوبی برای حفاظت از آب و خاک در سراسر کشور انجام شده که می توان از آنها نمونه برداری کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: از همه نخبگان، اساتید دانشگاه و همه مردم ایران که علاقه مند به منابع طبیعی هستند و در این زمینه تلاش کرده اند برای حفظ منابع طبیعی دعوت به همکاری می کنیم.

بر اساس این گزارش، در مراسم روز جهانی خاک، دکتر محمدرضا، استاد دانشگاه و محقق در کویر و مخترع بسیاری از مدل‌های کنترل فرسایش بادی و مهندس علی ناهید، فعال مردمی که موفق به کاشت و آبیاری 20000 عدد شدند. نهال زالزالک در بشرویه خراسان جنوبی مورد تشویق و دریافت لوح سپاس از وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

انتهای پیام/


منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان جنگل ها

دیدگاهتان را بنویسید