ما هرگونه استفاده از زور در فضای مجازی را رد می کنیم

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل با استقبال از پایان فرآیندهای موازی امنیت سایبری و پایان تسلط گروه محدودی از کشورها بر فضای سایبری، از گروه کاری باز به عنوان یک فرآیند شفاف و فراگیر حمایت کردند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی حملات سایبری فزاینده ای مانند آمریکا و رژیم اسرائیل است، کارگروه باز را محل مناسبی برای بررسی این اقدامات غیرقانونی خواند.

تخت روانچی با تاکید بر لزوم رعایت کامل ماموریت محول شده به کارگروه باز طرفین تعیین شده بر اساس قطعنامه 240 مجمع عمومی هفتاد و پنجم، تخت روانچی، اصول راهنمای ایران در خصوص امنیت سایبری، از جمله احترام به حاکمیت دولت، فضای سایبری، استفاده از سایبرنتیسم صرفاً مسالمت آمیز، نیاز به مذاکره و حل و فصل مسائل باقی مانده کارگروه باز قبلی، نیاز به تدوین سند قانونی الزام آور در مورد امنیت سایبری، رفتار مسئولانه بازیگران غیردولتی و اخلاق و عدالت فضای مجازی حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات سایبری و ممنوعیت توسل به زور یا تهدید به استفاده از زور در فضای مجازی را توضیح می دهد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: هرگونه استفاده از زور در فضای سایبری مردود است.

وی با اشاره به مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران، گفت: برای دستیابی به اصول فوق، باید قوانین بین المللی مربوط از جمله هنجارها و اصول لازم با مذاکره و تلاش برای نزدیک شدن کشورها از طرق مختلف تدوین شود. تشکیل زیرگروه هایی با محوریت موضوعات خاص قابل دستیابی خواهد بود.

این جلسه هفته ای از جلسات با محتوای تقویت امنیت سایبری در عرصه بین المللی است و انتظار می رود پس از 5 سال کارگروه باز و تصمیم گیری بر اساس اجماع، گزارش های سالانه و در نهایت گزارش نهایی گروه تصمیم گیری شود. مناسب ارائه شود. به مجمع عمومی سازمان ملل

هیئت جمهوری اسلامی ایران به همراه گروه همفکر و غیرمتعهد به طور فعال پیگیر پیشرفت اهداف کارگروه باز است.

دیدگاهتان را بنویسید