مبارزه با تروریسم و ​​حمایت از حقوق بشر از نظر غربی ها اصالت ندارد


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912978

معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به رویکرد سیاسی و خودخواهانه دولت های غربی در امور بین الملل، گفت: مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر و حفظ حقوق بشر از دیدگاه غربی ها اصالت ندارد، اما آنها بخشی از ابزار سیاست خارجی این کشورها هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این دیدار که سفرای کشورهای ویتنام، اندونزی، مالزی و برونئی دارالسلام و سفرای فیلیپین و تایلند نیز حضور داشتند، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت همکاری بین کشورهای آسیایی، گفت: آسه‌آن را ظرفیتی مناسب برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی می‌داند و می‌گوید: از نظر اقتصادی، ثبات و صلح منطقه‌ای را نهادینه می‌کند و زمینه‌های دخالت خارجی در امور منطقه را از بین می‌برد.

علی باقری با اشاره به رویکرد سیاسی و خودخواهانه دولت های غربی در امور بین الملل تصریح کرد: مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر و حفظ حقوق بشر از دیدگاه غربی ها اصالت ندارد، بلکه بخشی از مجموعه خارجی است. ابزارهای سیاسی این کشورهاست، بنابراین زمانی که منافع آنها ایجاب کند، از تروریسم حمایت کرده و حقوق بشر را زیر پا می گذارند.

در این نشست هر یک از سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو آسه آن بر توسعه همکاری های دوجانبه و چندجانبه تاکید و اعلام کردند که ارتقای همکاری ها بین اعضای آسه آن و جمهوری اسلامی ایران موجب تثبیت منافع بلندمدت دو کشور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید