مبارزه با فساد و حمایت از شهدا و مظلومان از افتخارات نظام است/درمورد بچه‌های معاون اول قوه قضائیه جرم شان ثابت شد، با آنها برخورد کردیم


به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم کرمان، در حالی که یاد و خاطره شهدا و سردار قاسم سلیمانی را گرامی داشت، تاکید کرد: تنها به یاد شهدا بودن کافی نیست، بلکه باید هدف شهدا را نیز حفظ کنیم؛ زیرا ایثارگران و خانواده‌های آنان رنج‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند و ما مسئولیت زیادی در قبال آن‌ها داریم.

وی با اشاره به وقایع در فلسطین، تأکید کرد: خانواده‌های شهدا به خوبی می‌دانند که بمباران‌ها و خشونت‌های صهیونیستی در تاریخ کم پیشینه ندارد و در چند روز گذشته هزاران کودک و زن شهید شده و هزاران نفر زخمی شده‌اند. مردم غزه در فشار بمباران‌ها به سختی زندگی می‌کنند و تمام محدودیت‌های (آب، برق، دارو و غذا) برای آن‌ها اعمال شده است. اگرچه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی بین ما نیست، اما جایش خالی نیست و روح او در هر جنبش مقاومت حضور دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و مدیریت می‌کرد، بسیار لذت‌بخش بود.

در ادامه، رئیس قوه قضائیه به ورزشکاران کرمانی و خانواده‌های آنان که در پارالمپیک مدال کسب کرده‌اند تبریک گفت و اظهار کرد: کسب مدال توسط ورزشکاران جانباز و معلول، که در رقابت‌های پارااسیایی پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند، و حضور خانم محجبه با کلماتی که افراد بیان کردند، افتخارآمیز بود.

وی در بخش دیگر سخنانش به مناسبت سالروز شهادت شهید فهمیده، اظهار کرد: ما به شهید فهمیده‌ها مدیون هستیم و این روز را به نام روز نوجوان و روز دانش‌آموز نامگذاری کرده‌ایم و روز ۱۳ آبان را در پیش داریم و باید این روزها را به ارزششان قدردانی کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: آمریکا جنایات زیادی علیه کشورهای مختلف و ایران مرتکب شده است و امروز رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا این اقدامات را در غزه انجام می‌دهد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به سخنان نماینده سران طوایف استان کرمان، مولوی عبیدالله شهیکی، توصیه وی به وحدت و اجتناب از تفرقه را آثار ایثارگری‌ها دانست.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به درخواست نماینده ولی فقیه در استان در خصوص شورای راهبردی، تأکید کرد: به رئیس کل دادگستری سفارش می‌کنم در جهت خدمت به مردم، ارتقاء استان و آرامش مردم و برخورد با ناهنجاری و مفاسد، برای استیفای حق همه، به خصوص حق مظلوم تلاش کند و به مصوبات این شورا ضمانت قانونی بدهد و مصوبات مربوط به خود را اعلام کند تا اختیارات را به او بدهم.

محسنی اژه‌ای با اشاره به تفاهمنامه بین بنیاد شهید و قوه قضائیه، خواستار پیگیری برای اجرای مفاد آن در استان کرمان شد.

رئیس قوه قضائیه به منتقل و جابجایی زندان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: جابجایی زندان‌ها به بیرون شهرها جزء وظایف و برنامه‌های دستگاه است و برای این موضوع نیاز به هماهنگی با برخی از دستگاه‌ها دارد.

محسنی اژه‌ای با اعتقاد خود به مبارزه با مفاسد اقتصادی، تأکید کرد: البته من نمی‌گویم که باید فقط امنیت روانی جامعه حفظ شود، اما در بعضی موارد، مطالبی بدون استناد به وجود می‌آیند که به امنیت روانی جامعه آسیب می‌رساند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اولویت دادن به رسیدگی به پرونده‌ها، گفت: تاکنون به بسیاری از بنادر رفتم و گاهی یک کشتی و چند تن گندم یا نهاده‌های دامی وارد می‌شود و اگر فاسد باشد.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید