مبنای همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

مبنای همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟

بر اساس مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان، مستمری ها به 90 درصد میانگین حقوق کارکنان افزایش می یابد که تغییر نسبتاً چشمگیری در حقوق بازنشستگان است. در مورد مستمری های همزمان، در صورتی که مستمری بگیر بیش از 30 سال سابقه خدمت داشته باشد و بیش از 30 سال پاداش پرداخت کرده باشد، به ازای هر سال پاداش پرداختی بیش از 30 سال، 2.5 درصد افزایش می یابد. حقوق بازنشستگی اضافه شد به همین ترتیب با اجرای طرح همسان سازی بازنشستگان، میزان افزایش مستمری ها از طریق پرداخت حق بیمه زیر 30 سال برای هر سال 2.5 درصد کاهش می یابد. در زیر آخرین جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان را مشاهده خواهید کرد.

نصرالا دریابیگی با اشاره به مشکلات پیش روی کارگران و بازنشستگان گفت: یکی از مشکلات پیش روی حوزه درمان این است که طبق قانون درمان رایگان است اما کارگران و بازنشستگان سه نوع حق بیمه و سرانه درمانی پرداخت می کنند. کارگران درآمد ندارد.

وی به عنوان یکی دیگر از مشکلات به عدم اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و با اشاره به اینکه بر اساس قانون همسان سازی مستمری بگیران 25 درصد باید بازنشسته شوند، اضافه کرد:

داریابیگی گفت: ۷۰ درصد بازنشستگان از حداقل دستمزد برخوردار هستند و چالش دستمزد بر زندگی آنها تاثیر منفی می گذارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه 25 درصد باقیمانده همسان سازی بازنشستگان و جامعه کارگری باید محقق شود، افزود: ضمن یکسان سازی حقوق معلمان و غیره. از بودجه کشوری صورت می گیرد اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این موضوع محقق نمی شود و از محل حساب ذخیره می شود.

وی با بیان اینکه تقسیم 89 هزار میلیارد تن بدهی تامین اجتماعی تنها در مصوبه و روی کاغذ است، گفت: سهام چند کارخانه تامین اجتماعی را داده اند که زیان ده است.

وی بیمه شدگان را یک میلیون و 500 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 180 هزار نفر بازنشسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید