متلاشی شدن باند سازمان یافته جنایتکار اقتصادی 50 هزار میلیارد ریالی در مازندران

ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800711

مرتضی میرزایی گفت: باند جرائم اقتصادی سازمان یافته با 50 هزار میلیارد ریال کلاهبرداری در مازندران شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، سردار مرتضی میرزایی گفت: امنیت اقتصادی در تحقیقات ماموران پلیس شناسایی شده است; اعضای این باند در پوشش شرکت فنی و مهندسی با تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن با اسناد جعلی، همچنان به فروش و تخریب حوزه های مالی و اقتصادی، فریب افکار عمومی، ایجاد ساز و کار پرداخت تسهیلات کلان ادامه دادند. . به عنوان سرمایه گذاران از شهروندان رشوه و کلاهبرداری می گیرند.

میرزایی خاطرنشان کرد: اعضای این باند سازماندهی شده در بخشی دیگر از اقدامات مجرمانه خود، با جستجو در محل های فروش املاک و کالا، اموالی را که نیاز به فروش فوری داشتند، شناسایی و از حواله های تقلبی بالاتر از قیمت واقعی برای دریافت استفاده کردند. از دست بازندگان آنها انجام دادند.

وی در تشریح روش کلاهبرداری این باند گفت: باند متشکل از اعضای حقوقی، داوری، حسابداری و سایر اعضای هیئت مدیره به صورت برنامه ریزی شده با جلب مشارکت مردمی در 4 حوزه تصرف اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن، اخلال مالی و … اقتصاد فریب افکار عمومی، انتقال اموال ملی توقیف شده به ارز گلایسین (پولشویی و سرمایه گذاری در فضای بین المللی برای فرار از کشور) و استفاده از حواله های تقلبی در قالب پرداخت نقدی.

میرزایی گفت: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات کامل پلیس امنیت اقتصادی، اعضای این باند 11 نفره با 35 فقره کلاهبرداری به ارزش 50 هزار میلیارد ریال دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید