متن کامل رای قوه قضائیه: ابطال نامه ای که «تهدید» بر اساس آن شهردار تهران شد (+ لینک حکم) / سرنوشت تهدیدکنندگان چه می شود: استعفا، برکناری یا… .؟!

روز جدید : از مراجع نظارتی انتظار می رود روند صدور نامه سازمان اداری – کارگری را که به امضا و امضای سرپرست میانی شهرداری زاکانی رسیده است به اطلاع عموم برسانند. چون معلوم نیست این مرد می توانسته چنین نامه ای بنویسد؟ وی با چه استناد قانونی این متن را نوشته و امضا کرده است و آیا سایر مسئولینی که آن را پذیرفته اند می توانند متن صریح قانون را به نقل از نامه یک مدیر میانی از قلم بیاندازند؟!

زمانی که علیرضا زاکانی کاندیدای شهرداری تهران بود، یک مانع قانونی مهم وجود داشت و آن عدم تطابق قانونی مدرک تحصیلی وی با شهرداری بود.

اما در آن زمان حامیان قوانین نامه ای از سازمان امور اداری و استخدامی آوردند مبنی بر اینکه انتصاب قوانین در شهرداری تهران بدون ایراد قانونی بوده است.

اکنون دیوان عدالت اداری که بالاترین مرجع حقوقی و قضایی در این زمینه است، قوانین را بررسی کرده و حکم به بی اعتباری نامه داده است. بنابراین سند اصلی قانونی شهرداری زاکانی غیرقانونی اعلام شده است.

در آن زمان خیلی ها به زاکانی پیشنهاد کردند که شهردار تهران نشود تا از رسوایی جلوگیری شود، اما او با این وجود در مرداد 1400 شهردار تهران شد و حالا بعد از گذشت 7 ماه، دادگاه حکم به غیرقانونی بودن آن داده است.

حال باید دید زاکانی از این حکم دادگاه استفاده می کند، شورای شهر او را برکنار می کند یا راه دیگری را می بینیم؟!

همچنین از مراجع نظارتی انتظار می رود روند صدور نامه سازمان اداری – کارگری که به امضا و امضای سرپرست میانی شهرداری زاکانی رسیده است را به اطلاع عموم برسانند. چون معلوم نیست این مرد می توانسته چنین نامه ای بنویسد؟ وی با چه استناد قانونی این متن را نوشته و امضا کرده است و آیا سایر مسئولینی که آن را پذیرفته اند می توانند متن صریح قانون را به نقل از نامه یک مدیر میانی از قلم بیاندازند؟!

شاید در نظر گرفتن این مورد به روشن شدن روندهای بیشتر در آینده کمک کند.
متن نامه ای به نقل از شهرداری زاکانی تهران قانونی تلقی می شود
تصمیم مهم قوه قضائیه: ابطال نامه بر اساس آن

متن رأی دادگاه مبنی بر ابطال نامه فوق
تصمیم مهم قوه قضائیه: ابطال نامه بر اساس آن
تصمیم مهم قوه قضائیه: ابطال نامه بر اساس آن

دیدگاهتان را بنویسید