شهردار شهرکرد حداکثر تا هفته آینده منصوب می شود/ صلاحیت شهردار منتخب در وزارت کشور مشخص می شود.


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896820

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری:

بهادر عبدالغنی در خصوص انتصاب شهردار شهرکرد و تحقق شرایط وی گفت: به احتمال زیاد حداکثر تا هفته آینده وضعیت شهردار شهرکرد مشخص می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهادر عبدالغنی رئیس دفتر امور شهری و شوراهای استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ وی از ارسال نامه شورای اسلامی شهرکرد به وزارت کشور در خصوص شهردار شهرکرد خبر داد.


وی افزود: بر اساس این نامه صلاحیت شهردار منتخب شهرکرد در حوزه مدیرکل شوراهای وزارت کشور در حال بررسی است.


رئیس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرایط تایید شهرداران بر اساس ضوابط تشکیلاتی و وظایف شوراهای اسلامی شهر بر عهده وزارت کشور است.


عبدالغنی در خصوص تعیین شهردار شهرکرد و احراز شرایط وی گفت: به احتمال زیاد حداکثر هفته آینده وضعیت شهردار شهرکرد مشخص می شود.


وی در خصوص صلاحیت های تحصیلی شهردار منتخب شورای اسلامی شهرکرد گفت: رشته مکانیک جزو رشته های واجد شرایط شهرداری نیست اما رشته هایی مانند برق واجد شرایط هستند.


رئیس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بر این اساس استعلام صلاحیت تحصیلی شهردار منتخب شهرکرد با توجه به اینکه وزارت کشور یک نهاد قانونی محسوب می شود از سوی وزارت کشور انجام شد. ، این موضوع که محمدحسین وحیدیان شرط تصدی این پست است. مشخص می کند که شهرداری هست یا نه.

عبدالغنی افزود: معاونت خدمات شهری و رئیس سازمان زیباسازی شهرداری کاشان از جمله سوابق شهردار منتخب شورای اسلامی شهرکورد است بنابراین شناخت کافی از امور شهری دارد.


وی تعامل با شهردار و شورای شهر و حرکت عملیاتی را برای دستیابی به اهداف شهر و موفقیت شهردار ضروری خواند و افزود: در حال حاضر قضاوت در مورد عملکرد فرد منتخب در انتخابات سخت است. سمت شهردار “


رئیس دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حکمرانی در شهرداری باید قوام بیشتری داشته باشد، ادامه داد: سرپرست شهرداری اختیارات شهردار را ندارد بنابراین اقدامات انجام شده در این زمینه در حد انتظار نیست


عبدالغنی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ایجاد فضای مناسب و با برنامه ریزی مناسب، با تایید شهردار منتخب شورای شهر، بخشی از مشکلات شهرستان شهرکرد مرتفع شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید