انتخاب شهردار اراک تا تایید وزارت کشور/ آیا کریمی صلاحیت مدیریت شهرداری را دارد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در 16 مهرماه پس از هفته ها کشمکش و اختلاف بین اعضای شورای ششم اراک – که حتی به صورت انتزاعی هم مطرح شد – علیرضا کریمی به عنوان شهردار اراک انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد تا در صورت تایید کار خود را به صورت رسمی تایید کند.

اکنون با گذشت حدود یک ماه از انتخاب شهردار، وزارت کشور هنوز نظر خود را اعلام نکرده و حوزه اراک توسط فرماندار اداره می شود. البته واضح است که وزارت کشور این روزها به دلیل نیاز به تایید شهرداران سایر شهرها و همچنین انتخاب بخشداران کار سنگینی دارد، اما گمانه زنی ها مبنی بر عدم تایید وزارت کشور وجود دارد. شهردار منتخب شورای شهر به جمع بندی نهایی رسیده است. برای این منظور ما به دنبال اطلاعات از یک منبع آگاه هستیم.

وی در گفتگو با دیار آفتاب در خصوص تمدید مدت تصدیق شهردار اراک توسط وزارت کشور گفت: قانون بازه زمانی مشخصی برای تایید شهردار از سوی وزارت کشور تعیین نکرده است. از سوی دیگر ترافیک وزارت کشور به دلیل انتخاب فرمانداران و تایید شهرداران سایر شهرها بالاست. بنابراین نمی توان گفت که وزارت کشور تعلل کرده است.

این منبع آگاه می افزاید: همچنین ممکن است شهردار اراک صلاحیت لازم برای دریافت تاییدیه از وزارت کشور را نداشته باشد. زیرا از یک سو داشتن 9 سال سابقه مدیریت میانی (مدیرعامل و قائم مقام مدیرعامل در دستگاه های اجرایی) یکی از شروط و از سوی دیگر داشتن مدرک تحصیلی دیپلم مرتبط با مدیریت شهری است. شهردار منتخب شورای شهرداری اراک هیچ یک از این دو شرط را ندارد.

وی ادامه داد: کریمی که کاندیدای شهرداری اراک برای شهرداری است، تنها 5 سال سابقه کار میانی در دستگاه های دولتی دارد و مابقی دوران خدمت وی ​​در بخش خصوصی سپری شده است که قانون شرایط ویژه ای را برای کار در این بخش در نظر گرفته است. بخش خصوصی. . کریمی رزومه خود را برای بررسی به مدیریت بخش خصوصی در وزارت کشور ارسال کرد و باید منتظر ماند و دید آیا وزارت کشور سوابق را می پذیرد یا خیر. علاوه بر این شهردار منتخب شورای شهر اراک به دلیل تحصیل در رشته حقوق بین الملل که ربطی به مدیریت شهر ندارد و ممکن است مورد تایید نباشد، مدرک تحصیلی مناسبی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع باید منتظر ماند و دید نظر وزارت کشور چیست. در صورت تایید شهردار اراک مشکل حل می شود. اما در صورت عدم تصویب دو راه وجود دارد، اول اینکه شورای شهر بر همین گزینه برای تشکیل کمیسیون حل اختلاف اصرار دارد و در این جلسه تکلیف مشخص می شود. در غیر این صورت شورای شهر باید گزینه دیگری را برای شهردار انتخاب و به وزارت کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید